Uddannelsesforløb afsluttes med en præsentation af din egen opgave
Uddannelsen består af 4 moduler af 1 dags varighed. De afvikles med en måneds mellemrum, hvorved der er plads til at du kan arbejde med en hjemmeopgave (som er defineret af uddannelsen), samt en egen opgave, som du har aftalt med din leder.
Du afslutter uddannelsen med en præsentation af din egen opgave for underviser og din leder.
Konkret program for hvert modul offentliggøres i september 2024.
Tilmelding og pris
Tilmelding
Uddannelsen udbydes til gennemførsel i 1. halvår 2025 på KMD Ballerup. Hvert modul gennemføres fra kl. 8.30-16.30.
Modul 1: 9.1.2025
Modul 2: 6.2.2025
Modul 3: 13.3.2025
Modul 4: 30.4.2025
Der vil blive afholdt en online introduktion i december 2024.
Du kan tilmelde dig her. Tilmeldingsfrist er 1.12.2024.
Pris
Uddannelsesforløbet koster 13.920,00 ekskl. moms pr. kursist.
For denne pris får din virksomhed følgende nytteværdier:
- Bedre udnyttelse af KMD Opus
- Effektivisering af arbejdsprocesser i organisationen
- Fagligt kompetenceløft til organisationen med udgangspunkt i jeres ERP-løsning
- Fremtidigt bidrag med rådgivning og styring af forandringsprocesser
- Implementering og forandringer, der lykkes
Udvid dine kompetencer
Overblik over og indblik i sammenhængene i KMD Opus
De forskellige opgaver og øvelser i forbindelse med uddannelsen tager udgangspunkt i Opus cases. Disse cases hentes fra Opus Løsningen – og er tværfaglige (løn, økonomi, debitor og brugerstyring). De giver dig et indblik i sammenhænge og forhåbentlig nysgerrighed for processer udenfor dit eget fagområde.
Håndtering af processer omkring KMD Opus
Du får værktøjer til at lede forandringsprocesser, implementeringer m.m. inklusiv de forskellige organisatoriske udfordringer, som du kan løbe ind i. Disse processer tager udgangspunkt i anvendelse og implementering af forskellige KMD Opus løsninger/moduler.
Udvidelse af dine personlige kompetencer
Dine personlige kompetencer trænes til at planlægge og kvalitetssikre en ny eller ændret anvendelse af KMD Opus, lede en forandringsproces, kommunikere med forskellige profiler i organisationen, styrke din gennemslagskraft m.m.
Hvorfor er det vigtigt med kompetenceudvikling af administrative medarbejdere?
Der er stor fokus på effektiv administration. I den offentlige debat overses ofte kompetenceudvikling af administrative medarbejdere. Nedenstående artikler kommer med hver deres input til vigtigheden af fokus på udvikling af administrative medarbejdere.
Sæt fokus på effektiv administration
Undersøgelsens resultater angiver følgende 3 råd for ”HK’ernes fremtidige kompetencebehov”
- Arbejd strategisk med kompetenceudvikling. Spørg: Hvad får vi især brug for at kunne endnu bedre i fremtiden?
- Find og fjern forhindringerne for kompetenceudvikling. Tænk kreativt i samarbejde med udbyderne af efter- og videreuddannelse.
- Udnyt muligheder for finansiering via Kompetencefonden.
Anerkendelse af administrative medarbejdere
Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere overses ofte i den offentlige debat omkring kolde og varme hænder.
I et debatindlæg til Altinget beskriver Niels Borch Rasmussen (Lektor, Københavns Professionshøjskole), hvorfor det er vigtigt, at vi i højere grad forstår og anerkender administrative medarbejdere som nøglemedarbejdere. Med deres baggrund som fagprofessionelle, skal de forholde sig til det generelle pres omkring effektivisering/digitalisering og samtidig løse deres kerneopgaver i en mere kompleks organisation.
Læs debatindlægget her.