KMD indgår stor aftale om nyt ERP-system med DIGIT

Tom Johan Jensen, direktør for Human Capital Management i KMD

11 sjællandske kommuner lander stor kontrakt om nyt løn- og økonomisystem fra KMD. Dermed får godt 9.000 medarbejdere på tværs af de 11 kommuner et bedre og mere effektivt system at arbejde i.

KMD har nemlig efter udbud indgået en ny langvarig aftale med DigIT (Digitaliseringsforeningen der består af 11 kommuner på Sjælland) om nyt Økonomi- og Debitorsystem, nyt Løn- & Personalesystem samt Vagtplanløsning.

Vi er glade for at fortsætte vores digitaliseringsrejse sammen med KMD, som vi hidtil har haft et godt og tæt samarbejde med.

- Lene Østergaard Lunde, direktør for Kultur- og Økonomiforvaltningen i Køge Kommune

”Vi er glade for at fortsætte vores digitaliseringsrejse sammen med KMD, som vi hidtil har haft et godt og tæt samarbejde med. Vi ser frem til på tværs af de 11 kommuner sammen at skabe et bedre og mere effektivt system at arbejde i til gavn for vores mange medarbejdere,” siger Lene Østergaard Lunde, som er direktør for Kultur- og Økonomiforvaltningen i Køge Kommune og formand for styregruppen bag udbuddet i de 11 kommuner.

I KMD ser vi meget frem til det fortsatte samarbejde.

”Vi er rigtig glade for, at DIGIT har genvalgt os som leverandør til aftalen, og vi ser frem til at bidrage til det fortsat gode samarbejde. Med aftalen kommer vi til at levere de kvalitetssystemer, som kommunernes 9.000 medarbejdere allerede er godt bekendte med, samtidig med, at vi kontinuerligt har fokus på at udnytte potentialet i vores løsning,” siger Tom Johan Jensen, direktør for Human Capital Management i KMD.

Netop at udnytte potentialet i KMD Opus løsningen har både i den forgangne og nye kontraktperiode været et væsentligt element i samarbejdet.

Det er vigtigt for os, at kunderne oplever, at løsningen løbende udvikles og forbedres, så den passer til kundens aktuelle behov.

- Lars Hejlemann Vinge, direktør for administrative softwareløsninger i KMD

”Det er vigtigt for os, at kunderne oplever, at løsningen løbende udvikles og forbedres, så den passer til kundens aktuelle behov. I den nye aftale med DIGIT kommer vi særligt til at kigge på, hvordan vi kan automatisere og effektivere arbejdsprocesserne for medarbejderne på tværs af kommunerne. Det er en spændende rejse, som vi alle ser meget frem til,” siger Lars Hejlemann Vinge, direktør for administrative softwareløsninger i KMD.

Kontakt KMD's presseafdeling

Portræt af Kristoffer Østergaard Kristensen, Pressechef, KMD

Kristoffer Østergaard Kristensen

Pressechef