Ny ledelse i KMD’s energiområde: ”Vi vil være en aktiv del af sektorens transition mange år frem”

Anders Bonnerup (forrest i midten) er ny Vice President i KMD Energy Solutions. Lasse Hjortebjerg Mikkelsen og Jesper Dragsbæk Ruus-Pedersen er henholdsvis ny Business Director og Senior Business Director. Benjamin Nørby er udnævnt som ny Sales Director, Christian Fischer er ny Customer Service Director, Peter Jørgensen er ny Head of Development, og endeligt er Rasmus Stangerup ny Technology & Delivery Director.

KMD har for nyligt præsenteret nyt ledelsesteam i virksomhedens veletablerede energi- og forsyningsområde. Målet er at komme endnu tættere på kunderne, så KMD fortsat kan yde en høj service med innovative produkter til en sektor, der er i rivende udvikling.

For at styrke organisationen omkring KMD's mange energikunder har KMD for nyligt præsenteret nyt ledelsesteam i KMD Energy Solutions. Ny Vice President for KMD Energy Solutions er Anders Bonnerup, der kommer med mange års KMD-erfaring.

"Vores ambition er, at vi også mange år frem skal være en aktiv del af sektorens transition ved fortsat at drive den teknologiske udvikling, så vi hele tiden kan tilbyde energi- og forsyningsselskaberne de bedste løsninger," siger Anders Bonnerup.

Anders Bonnerup, Vice President i KMD Energy Solutions

Energi- og forsyningssektoren gennemgår i disse år en enorm udvikling, hvor den grønne omstilling øger behovet for datahåndtering og automatisering. Der er efterspørgsel på løsninger, der løbende og fleksibelt kan tilpasse sig ændringer i lovgivning, kan understøtte forskelligartede produkter og nye beregningsmetoder på data. Det stiller selvfølgelig krav til KMD som leverandør af industrispecifikke IT-løsninger målrettet energi- og forsyningssektoren, forklarer Anders Bonnerup.

"Vi er i fuld gang med at udvikle fremtidens forbrugs- og afregningsløsninger, som kan bringe endnu flere energidata i spil, automatisere og modernisere komplekse forretningsprocesser og dermed også accelerere den grønne omstilling af energisektoren," siger Anders Bonnerup.

Markedsledende afregningsløsninger

I mere 40 år har KMD udviklet intelligente løsninger til energi- og forsyningssektor. Blandt andet derfor er KMD i dag markedsledende med løsningerne KMD Easy Energy, som bruges af mere end 100 energi- og forsyningsvirksomheder, og den cloud-baserede KMD Elements.

Ambitionen er, at de eksisterende kunder på fortsat skal opleve et højt niveau af service, mens strømmen af nye kunder skal fortsætte, forklarer Lasse Hjortebjerg Mikkelsen Business Director på KMD Easy Energy.

"Vi står over for en enormt spændende periode med KMD Easy Energy og den danske energi- og forsyningssektor generelt. Vi har i de sidste par år oplevet en stor tilvækst af nye kunder på vores løsning, hvilket bekræfter vores position og evne til at understøtte alle relevante arbejdsgange for både store og små kunder. Vores store fokus er dog på, udover at løbende migrere nye kunder på løsningen, at samtidig videreudvikle og understøtte nye behov og ønsker blandt vores mange eksisterende kunder, og vi har rigtig mange spændende projekter på vej," siger Lasse Hjortebjerg Mikkelsen.

Mens KMD Easy Energy har flere år i markedet bag sig, er KMD Elements nyere. Den cloud-baserede platform er bygget med høj fleksibilitet for øje og kan tilpasses i takt med stigende kompleksitet og krav i markedet, hvilket gør den ideel for mange kunder fremadrettet, forklarer Jesper Dragsbæk Ruus-Pedersen, Senior Business Director for KMD Elements.

"KMD Elements er bygget specifikt til energisektoren og i tæt dialog med sektoren med øje for den dynamik, vi alle oplever og KMD's erfaringer fra området. Vi har store ambitioner og oplever anerkendelse fra markedet for det innovative produkt såvel som den moderne og åbne arkitektur der er fundamentet for KMD Elements," siger Jesper Dragsbæk Ruus-Pedersen.

Mens Anders Bonnerup er ny Vice President i KMD Energy Solutions, er Lasse Hjortebjerg Mikkelsen og Jesper Dragsbæk Ruus-Pedersen henholdsvis ny Business Director og Senior Business Director. Benjamin Nørby er udnævnt som ny Sales Director, Christian Fischer er ny Customer Service Director, Peter Jørgensen er ny Head of Development, og endeligt er Rasmus Stangerup ny Technology & Delivery Director.

Kontakt KMD's presseafdeling

Portræt af Kristoffer Østergaard Kristensen, Pressechef, KMD