Billede oppefra med mennesker, der sidder ved caféborde

KMD Payroll & HR Forum blev afholdt i Odense i KMD’s konferencelokaler, hvor mere end 85 kunder og potentielle kunder fik inspiration, indsigt og viden om KMD’s produkter, løsninger og vores visioner for fremtidens HR- og payroll løsninger.

KMD Payroll & HR Forum blev afholdt i Odense i KMD’s konferencelokaler, hvor mere end 85 kunder og potentielle kunder fik inspiration, indsigt og viden om KMD’s produkter, løsninger og vores visioner for fremtidens HR- og payroll løsninger.

Fremover ønsker vi i langt højere grad at inddrage vores kunder og dele viden og erfaring – og dette arrangement var første skud på stammen ift. at indgå dialog og skabe rammen for networking deltagere imellem.

Vi har lavet en kort sammenfatning, så du kan genopfriske dagen - eller bruge det som inspiration til dine kolleger.

Dagens første fælles indlæg handlede om de økonomiske gevinster, der er at hente, hvis refusion for medarbejderfravær behandles rettidigt.

Herefter delte vi dage i to spor:

Spor 1 - KMD Perspektiv

For deltagere med en KMD Perspektiv løsning var det overordnede tema indblik i Perspektiv. Der blev især lagt vægt på Perspektivs fremtid i KMD Business, hvor vi kontinuerligt udvikler nye og smarte funktionaliteter til løsningen og Jeres behov.

Vi løftede sløret for Perspektivs fremtid, samt hvilke strategier der ligger til grund for vores daglige arbejde. Et kig ind i Roadmap viser, at fokus både er på de aktiviteter, der er styret af omgivelserne, og de visioner som vi i perspektiv har. Det betyder fokus både er på Persondataforordningen og den nye Ferielov, men også på udvikling af MIT portalen, NemRefusion og driftsbogen.

KMD DIMA (Data Information Management and Analytics) præsenterede Business Intelligence rapportering som en service på toppen af Perspektiv. Der blev givet inspiration til hvordan I – med udgangspunkt i Perspektiv data – hurtigt kan danne et overblik over centrale nøgletal, som kan danne grundlag for ledelsesbeslutninger samt adfærdsændringer i Jeres virksomhed.

Danmarks Radio præsenterede deres brug af og begejstring for Driftsbogen, som er Perspektivs nyeste funktionalitet. Vi viste, hvor meget den egentlig kan, og hvordan den kan spare Jer for tid, print samt mindske sårbarheden i Jeres lønafdeling og lønafvikling. Det blev understreget at driftsbogen har stort udviklingspotentiale, og er et stort punkt på Perspektivs Roadmap. 

Leverancespecifikationerne blev nævnt som en vigtig kilde til at opdage den nye funktionalitet, som kan hjælpe til at optimere jeres lønproces. Disse vil fra og med næste release blive suppleret med release webinarer, hvor funktionaliteten ikke bare beskrives, men vises og demonstreres live på skærmen. Her vil samtidigt være mulighed for at stille spørgsmål, og give udtryk for behov og ønsker.

Spor 2 - KMD Nettoløn / KMD Payroll Cloud / SAP SuccessFactors

For deltagere med en SAP løsning var det overordnede tema Cloud og digitalisering. Et andet emne for KMDs SAP HCM kunder var Serviceaftaler og Servicetjeks. Servicetjeks kan identificere kritiske områder og KMD's eksperter kan komme med anbefalinger. KMD tilbyder Servicetjek på SAP HCM, Nettoløn, Refusion og SAP SuccessFactors.

SAP SuccessFactors demonstrerede SAP Analytics Cloud som det nye svar på rapportering på tværs af SAP produkter. Netop muligheden for trendanalyser og Predictive Reporting på tværs af SAPs produkter (og ikke-SAP systemer) var en nyhed for mange deltagere.

Det gennemgående tema var den nye lønløsning i skyen KMD Payroll Cloud. Den nye lønproces blev diskuteret flittigt, og det vigtige budskab at den rigtige roadmap er nøglen til succes. En pointe var fx at, det ikke er nødvendigt at implementere SAP SuccessFactors først, men det kan komme senere. Start med KMD Payroll Cloud eller tænk KMD Payroll Cloud med i dit SAP SuccessFactors Employee Central projekt.

Læs mere om den første succesfulde lønkørsel med KMD Payroll Cloud her.

I pauserne var der mulighed for at besøge standende med KMD Payroll Cloud, KMD Refusion, SAP SuccessFactors og Kronos, hvor relevante emner og udfordringer blev diskuteret livligt .

Fælles afslutning

Kronos afsluttede dagen med et indlæg om en case for medarbejdere, leder og vagtplanlægger og viste et overblik over de mange muligheder. De havde også en stand, hvor der blev vist live demo af den nye løsning Kronos Workforce Dimension. Flere var forbi og høre om hvordan Kronos kan passe til deres ønsker til en moderne tidsløsning.

Vi takker alle, som viste interesse og mødte op til vores arrangement, og vi takker for jeres feedback, som vi selvfølgelig bruger til at blive bedre til at skabe relevante og brugbare arrangementer fremover..

Hvis du eller din kollega ønsker nyheder, faglig inspiration og invitationer til arrangementer, kan du tilmelde dig her.