To svampe på en skovbund

Det handler om at skabe et sundt liv i balance, når finske biohackere kaster sig ud i sauna, svampe og masser af data. Techtopia er klar til at biohacke sig selv i ugens podcast.

Billede af Henrik Føhns, vært på podcasten Techtopia, med en play knap henover. 

Finske biohackere fylder deres kaffe og kroppe med svampe fra de finske skove, som er fulde af antioxidanter og en masse andre ting.

De såkaldte biohackere har således fundet deres helt eget univers af sauna, kolde bade, kosttilskud og digitale hjælpemidler til at skabe et sundt liv i balance.

Men det er også et liv, hvorde måler og holder nøje med data fra kroppen for at kunne optimere den eller opfange signaler, der kan fortælle vigtige ting om helbreddet.

Techtopia besøger det finske biohackercenter i Helsinki for at drikke svampekaffe, stikke laserlys i næsen, måle kroppens tilstand vha. en finsk fingerring og bladre i den 500 lange biohacker-håndbog, som centerets leder, Teemu Arina, har udgivet sammen med en læge og en helsekostekspert.

Kroppen er fyldt med data

Indrømmet, KMD gør sig ikke meget i biohacking. Til gengæld er der ingen tvivl om, at de finske biohackere har ret i, at der er bunker af data i kroppen. De data bliver i stor stil behandlet og forædlet af KMD, når professionelle sportsfolk i sportsgrene som fodbold og håndbold bruger data i jagten på de sidste procenter, der kan gøre forskellen på guldmedaljer og sekundære placeringer.

Det er også grunden til, at KMD Business er hovedsponsor for det nye fodboldstævne KMD Cup, som bliver afviklet i Brøndby Hallen i januar.

”Der er gået sport i data og data i sport. Og netop data og sport er et område, som vi i KMD Business har stort fokus på, og hvor vi har nogle spændende samarbejdspartnere. Derfor giver KMD Cup, præsenteret af erhvervsafdelingen KMD Business, rigtig god mening for os. Fredag den 12. januar bliver en stor og anderledes tempofyldt sportsdag i Brøndby Hallen og på TV3+, og vi ser meget frem til samarbejdet med TV3 Sport og Alka Superligaklubberne Brøndby IF, AaB, AGF og OB,” siger direktør Helle Huss fra KMD Business.

Du kan købe billetter til KMD Cup her, mens du hører Techtopia.

 Varighed: 30:03

Medvirkende:

  •  Teemu Arina, CEO, Biohacker Center Helsinki