BusinessNow overtager KMD's IT Management Consulting-forretning

KMD presse og nyheder

Det danske konsulenthus BusinessNow har indgået aftale om at overtage den danske it-koncern KMD’s IT Management Consulting-aktiviteter. Overtagelsen er led i BusinessNows ambitioner om at fortsætte den stærke vækstkurs. Samtidig med aftalen indgår BusinessNow og KMD et strategisk partnerskab inden for IT Service Management. Aftalen betyder, at en række medarbejdere skifter arbejdsplads fra KMD til BusinessNow.

Konsulentvirksomheden BusinessNow P/S, der i dag primært beskæftiger sig med rådgivning og implementering af Service Management, har ambitioner om at vokse.

Som et led i vækststrategien har konsulenthuset netop styrket sin markedsposition ved at indgå aftale med KMD om overtagelse af it-koncernens Service Management Consulting afdeling. BusinessNow får med overtagelsen tilført en række højt kvalificerede konsulenter fra KMD med dyb erfaring inden for IT Service Management samt implementering af ServiceNow-platformen, som begge er kerneforretninger for BusinessNow.

- Vi har de seneste tre år været på en flot vækstrejse i BusinessNow, og med overtagelsen fra KMD tager vi endnu et betydeligt skridt. Der er tale om nogle stærke profiler, som kan være med til at løfte vores forretning og styrke vores position som Nordens største dedikerede konsulenthus inden for ServiceNow implementeringer og IT Service Management. Samtidig tilfører de nye folk en række kompetencer inden for nye områder, som vi ser gode potentialer i, blandt andet ITIL. Vi ser frem til at byde vores nye kollegaer velkommen, fortæller partner og kommerciel direktør Bo Wilchen-Pedersen fra BusinessNow.

Hos KMD er der ligeledes tilfredshed med aftalen med BusinessNow, der inkluderer et stærkt fremadrettet strategisk partnerskab mellem de to selskaber.

- Jeg er glad for, at det er lykkedes os at indgå en aftale med BusinessNow, der har ServiceNow-platformen som omdrejningspunkt for deres kerneforretning. Vi kender dem i forvejen gennem vores eksisterende samarbejde, og jeg ved, at vi med aftalen sikrer, at vores dygtige kolleger bliver en del af en skarp virksomhed i markant vækst. Herudover får vi styrket samarbejde med BusinessNow, der er en stærk og fleksibel samarbejdspartner på ServiceNow-området med et indgående kendskab til vores forretning, siger KMD direktør Jesper Kryhlmand.

Med aftalen overgår alle kontrakter og aftaler med kunder og samarbejdspartnere til BusinessNow. Aftalen forventes endelig gennemført i løbet af januar 2017.

Om BusinessNow

BusinessNow er et dansk konsulenthus med speciale i at effektivisere og automatisere processer og leverancer inden for Service Management. BusinessNows arbejde dækker hele service-livscyklussen, herunder analyse og implementering, fra idé og strategi til design, implementering, drift og forbedringer. BusinessNow har kontorer i Søborg og Aarhus og har 25 medarbejdere. Læs mere på www.businessnow.dk

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed, og hovedparten af KMD's forretning udspringer af egen softwareudvikling. I over 40 år har KMD arbejdet med udvikling, drift og vedligeholdelse af Danmarks største it-systemer. KMD udvikler og leverer i dag software- og serviceløsninger til kommune-, stats- og erhvervssegmentet i Danmark. Systemerne håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser, og hvert år beregner og udbetaler KMD's softwaresystemer i omegnen 400 mia. kroner. Det svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP. KMD koncernen har en årlig omsætning på godt fem milliarder danske kroner og har omkring 3.200 ansatte.

BusinessNow, partner og kommerciel direktør Bo Wilchen-Pedersen, mobil +45 4099 4662, bwp@businessnow.dk
KMD, kommunikationschef Christoffer Hellmann, mobil +45 2529 1784, che@kmd.dk, Twitter: @Chris_Hellmann