KMD og Soft Design indgår partnerskab for at skabe effektiv opgavestyring og dataopsamling til kommunerne

KMD har netop indgået en ny alliance med it-virksomheden Soft Design på økonomi- og projektstyringsområdet. Samarbejdet omhandler en af de førende løsninger inden for opgavestyring og opsamling af data til kommunerne – Synchronicer - som dermed skaber en forbedret økonomistyring. KMD vil fremover stå for salg af Synchronicer til det kommunale marked. KMD udbygger derfor integrationen, så kommunerne opnår en mere effektiv udnyttelse i KMD’s eget ERP-system Opus.

KMD’s ambitioner på økonomi- og projektstyringsområdet tager nu yderligere fart i form af en alliance med Soft Design, hvor KMD indgår et tæt partnerskab om it-løsningen Synchronicer. 

Synchronicer digitaliserer arbejdsdagen og hjælper kommunens drifts- og serviceledere med at prioritere og fordele de forskellige opgaver til medarbejdere og teams, der modtager, udfører og dokumenterer arbejdsopgaverne via den offline app Job+. På den måde får kommunens medarbejdere et overblik over opgavernes fremgang, tidsforbruget på de enkelte områder samt løbende dokumentation og dataopsamling. Løsningen benyttes indenfor en bred vifte af kommunale drifts- og serviceopgaver til både grøn, sort og vinterdrift, facility management og intern service.

Med samarbejdet skal KMD fremover stå for salg og markedsføring af løsningen til det kommunale marked under navnet KMD OPUS Synchronicer. Udover salg og markedsføring får KMD også ansvaret for de eksisterende kommunale kundeaftaler.

- Det kommunale marked efterspørger i højere og højere grad digitalisering af den samlede proces fra opgavestiller til opgaveudfører. KMD har gennem en længere periode oprustet på området, og det nye partnerskab med Soft Design giver endnu flere muligheder for at hjælpe vores kunder med at opnå ønskede effektiviseringer inden for opgavestyring og tidsregistrering, siger leder af KMD’s ERP-afdeling Allan Freiheit.

- Vi er glade for, at vi med det nye partnerskab får tilført ny teknologi, som betyder, at de kommuner, KMD har som kunder på ERP-systemet KMD Opus, både vil få en optimeret drift samt en mere effektiv udnyttelse af deres data, siger Allan Freiheit.

Ser frem til samarbejde

Hos Soft Design er man glade for det netop indgåede samarbejde med KMD.

- KMD er en ambitiøs og solid partner, som vi ser frem til at arbejde tæt sammen med. For os er blåstemplingen selvfølgelig en vigtig anerkendelse og aftalen giver os en spændende mulighed for videreudvikling af Synchronicer til gavn for vores kunder og partnere, siger direktør i Soft Design Bo Povlsen, som også glæder sig over, at samarbejdet betyder, at Synchronicer nu får en større synlighed hos landets kommuner.

Soft Design vil med KMD partnerskabet fortsat udvikle og levere teknologien for den mobile platform samt idé- og konceptudvikling for de mobile løsninger.

Gode erfaringer med it-værktøjet

I Ringsted Kommune har man siden oktober sidste år brugt Synchronicer i Vej- og Ejendomscenter i afdelingen Vej og Park.

- I vores afdeling forenkler det en masse arbejdsprocesser, eksempelvis når medarbejderne skal indtaste timer. Samtidig er det smart, at medarbejderne selv kan oprette og udføre en arbejdsopgave i marken og efterfølgende vedhæfte et foto, siger driftsleder Bent Bodebjerg og forklarer, at det for administrationen betyder, at de får et bedre indblik i opgavernes udførsel, der bliver mere præcis.

- Tidsregistreringen går også direkte videre i vores lønsystem. Samtidig får borgerne mulighed for at tippe os via en borgerapp. Det betyder, at borgernes tip går direkte ind i opgavestyring, og vi undgår, at deres henvendelser falder mellem to stole, siger han.

Om løsningen

Synchronicer leverer den digitaliserede arbejdsdag for både transport og serrvicesektoren, samt en lang række kommunale driftsfunktioner - således at man vinker farvel til print, krøllede dagssedler og gule papirlapper; og erstatter dem med apps og mobile enheder. Synchronicer er modulopbygget og indeholder alle de nødvendige funktioner til den moderne digitale arbejdsdag for drift og service, så man ved siden af opgavestyringen kan koble fx tidsregistrering, elektroniske arkiver, tracking, tilsyn og mange andre redskaber ind i samme løsning. Implementering sikrer optimeret drift for både ledelse og mobile medarbejdere, materiel og selve opgaveløsningen, men også direkte forbedringer på en lang række andre parametre i form af visualisering, kommunikation og dokumentation, i realtid og med fuld historik. 

Om KMD

KMD er den største danske it-virksomhed og udvikler og leverer software- og serviceløsninger til kommune-, stats- og erhvervssegmentet i Danmark samt udvalgte segmenter i Skandinavien. KMD-koncernen har dattervirksomheder i Norge, Sverige, Finland og Polen. KMD's it-systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser, og hvert år beregner og udbetaler KMD's systemer i omegnen af 400 mia. kr. Det svarer til cirka end 20% af Danmarks BNP. KMD's systemer håndterer også så forskellige områder som it-understøttelse af folkeskolen og forsyningsvirksomheder samt afholdelse af folketingsvalg i Danmark. KMD-koncernen har en årlig omsætning på godt 5,6 mia. kr. og har omkring 3.500 ansatte. KMD er ejet af Advent International og Sampension. Læs mere på www.kmd.dk

Om Soft Design

Soft Design A/S er et udviklings- og konsulenthus, som har leveret digitale løsninger siden 1985, med kunder over det meste af verden. De leverer app- og webløsninger til forsikring, transport, service og kommuner. Herudover skaber Soft Design forretningsværdi som sparrings- og udviklingspartner indenfor teknologierne i og omkring Internet of Things (IoT) og Smart City. Læs mere på www.softdesign.dk

Kontaktinformation

KMD, presse- og kommunikationskonsulent Line Dall, mobil (+45) 25 10 38 15, lxd@kmd.dk
Soft Design, adm. direktør Bo Povlsen, (+45) 39 66 02 00, bo.povlsen@softdesign.dk
KMD, Business Line Director, Allan Freiheit, mobil (+45) 20 80 65 00, aor@kmd.dk