Strategitilpasning i KMD: Neupart bliver et selvstændigt selskab

Som et led i etableringen af KMD Business, som er KMD’s nye strategiske forretningsenhed på erhvervsmarkedet, har KMD valgt at udskille forretningsområdet Neupart fra KMD-koncernen. Neupart er blevet solgt til private investorer med den daglige leder, Jakob Kjestrup Holm Hansen, i spidsen.

Forretningsområdet Neupart har gennem en årrække været en del af KMD’s forretning. Nu har parterne valgt at gå hver til sit som led i etableringen af KMD Business, der er KMD’s nye strategiske forretningsenhed på erhvervsmarkedet.

- Vi har som led i etableringen af den nye KMD Business enhed justeret på den strategiske retning af vores erhvervssatsning. Det betyder, at vi har vurderet, at det strategiske match mellem KMD og Neupart ikke længere er optimalt. Vi har været glade for at have Neupart som en del af vores forretning, men fremadrettet er KMD ikke længere den rette ejer af Neupart. Vi har stor tiltro til, at det nye ejerskab med Jakob Kjestrup Holm Hansen i spidsen har de rette forudsætninger for at fortsætte en positiv vækstrejse for Neupart, siger Helle Huss, direktør i KMD Business. Hun uddyber:

- Selvom Neupart ikke længere er en del af KMD, så betyder det ikke, at KMD vil satse mindre på sikkerhed. Det er fortsat et vigtigt område for hele KMD og en del af det fokus, vi i erhvervssegmentet har lagt på sektorer som liv og pension, bankvirksomhed og forsyning.

De nye ejere af Neupart er en gruppe private investorer, herunder den daglige leder, KMD director Jakob Kjestrup Holm Hansen. Jakob Kjestrup Holm Hansen fortsætter som CEO for det nye selvstændige selskab.

- Det har været spændende og lærerigt at være en del af KMD-koncernen. Vi har forståelse for, at KMD har valgt at justere den strategiske kurs, og udskillelsen er foregået ganske gnidningsfrit. Jeg og alle medarbejderne ser frem til at fortsætte med at udvikle Neupart. Vi kommer til at styrke vores fokus på at levere enkle og pragmatiske løsninger inden for informationssikkerhed og compliance, som der er et godt potentiale i for vores forretning, siger Jakob Kjestrup Holm Hansen, CEO for Neupart.

Som led i salget overgår forretningsområdet Neuparts portefølje af produkter, kunder og partnere til det nye selskab. Enhedens 12 medarbejdere skifter endvidere arbejdsplads fra KMD til det nye selvstændige selskab, der fortsætter under Neupart brandet.

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed. I over 40 år har KMD arbejdet med udvikling, drift og vedligeholdelse af Danmarks største it-systemer. KMD-koncernen udvikler og leverer i dag software- og serviceløsninger til kommune-, stats- og erhvervssegmentet i Danmark samt udvalgte segmenter i Skandinavien. KMD-koncernen har over 1.500 danske og internationale kunder, herunder over 800 danske og udenlandske virksomheder. KMD-koncernen har en årlig omsætning på godt 5 mia. kr. og omkring 3.500 ansatte. KMD er ejet af Advent International og Sampension. Læs mere på www.kmd.dk.

Neupart: CEO Jakob Kjestrup Holm Hansen, mobil 30 11 47 22, jhh@neupart.com
KMD: kommunikationschef Christoffer Hellmann, mobil 25 29 17 84, che@kmd.dk