Efter en optimering af anvendelsen af KMD Nexus arbejder kommunens medarbejdere nu efter strømlinede standardprincipper.
For mange, mange år siden var Norddjurs Kommune blandt de første kommuner i Danmark, som implementerede den løsning, der senere kom til at hedde KMD Nexus.
Dengang var løsningen knap så omfattende, som den er i dag, så med tiden knopskød systemet med forskellige specialtilpasninger, efterhånden som kommunen fik nye behov. Til sidst havde Norddjurs Kommune fået bygget et monstrum af et system, som var blevet umuligt at overskue og svært at opdatere.
”Det var en rodebutik. Meget af opsætningen gav ikke mening længere. Og der var endda ting, der direkte modsagde hinanden. Alle medarbejdere havde løbende fået deres ønsker opfyldt, og det betød, at borgernes data blev præsenteret på et væld af forskellige måder. Det var ikke holdbart,” siger Lotte Maarslet, som er systemadministrator i Norddjurs Kommune.
Standardiseret og fremtidssikret løsning
Løsningen blev en optimering af anvendelsen af KMD Nexus, så Norddjurs Kommune kunne få den standardudgave af KMD Nexus, som nye kommuner på løsningen anvender med automatiske opdateringer af ny lovgivning og standardiserede skemaer til dokumentation.
Det er stor fordel at komme over i en standardløsning, hvor vi ved, at alt virker, og at alt er gennemtænkt, så vi har en fremtidssikret platform
Læs mere om, hvordan arbejdet med skiftet til standardløsningen forløb – og hvordan medarbejderne i stedet for at notere tre forskellige steder i KMD Nexus for at dokumentere én ting. Du får hele historien lige her.
KMD Nexus er en samlet platform til jeres borgerforløb. Her kan I samarbejde om effektive forløb på tværs af sundhed, omsorg og socialområdet.