Elektriker arbejder ved eltavle

Forsyningsbranchen har gennemgået store forandringer de seneste år og vil fortsætte med at gøre det i de kommende. Det stiller store krav til virksomhedernes agilitet og evne til at træffe gode beslutninger.

Én afgørende parameter i dette omstillingsarbejde er at have de rigtige it-løsninger, der kan hjælpe med at digitalisere arbejdsopgaver, processer og kundeløsninger.

En anden afgørende parameter er den hastighed, hvormed man som organisation er i stand til at rykke på nye initiativer. Kort sagt: Hvor lang tid går der, fra vi har trykket på start-knappen, til hele organisationen er i gang med at efterleve strategien.

Hånden på kogepladen

Evnen til at levere den rette løsning til den rette tid blev demonstreret, da Jysk Energis net-forretning NOE Net A/S for nylig skiftede el-netløsning til KMD Easy Energy.

Her blev der indledningsvis stillet en række krav til den nye leverandør. Løsningen skulle kunne understøtte fjernaflæste elmålere. Løsningen skulle kunne hjælpe med at effektivisere arbejdsgange og processer. Og løsningen skulle kunne implementeres på kun tre måneder, så Jysk Energi kunne komme i gang med udskiftningen af selskabets i alt 30.000 elmålere inden udgangen af 2020.

- Vi kunne vælge at skifte it-system før eller efter udskiftningen af vores elmålere. Men ikke imens. KMD lagde hånden på kogepladen og garanterede, at vi nok skulle blive færdige til tiden, forklarer teknisk chef i Jysk Energi, Per Strøm Kristensen.

Læs hele historien om KMD Easy Energy og Jysk Energi her