Interview med Jens Jacobsen, konsulent i Spar Nord, Aalborg

Spar Nord er med sine 440.000 kunder og 59 filialer landet over Danmarks 5. største bank. Vi har talt med Jens Jacobsen om KMD’s Customer Service, der varetager ad-hoc opgaver, ikke mindst kundeudsendelser. Jens er konsulent i bankens hovedkvarter i Aalborg.

Publiceret: 18. oktober 2022
Kollegaer i jakkesæt, der kigger på en rapport

De er supereffektive til kundeudsendelser, og vi sparer mandetimer.

Jens Jacobsen

Konsulent, Spar Nord, Aalborg

Mange forskellige kundeudsendelser

 ”Vi har rigtig mange udsendelser i løbet af året. Når vi skal ud til et mindre antal kunder eller når vores udsendelse er enkel, så anvender vi rutinemæssigt bl.a. OneTooX, som er en KMD-løsning, til automatisk distribution af breve og meddelelser. Men 2-4 gange om året kommer der en udsendelse, hvor omfanget eller kompleksiteten gør, at vi må gå andre veje,” siger Jens Jacobsen.

”Det kan f.eks. være ændringer i forretningsbetingelser eller kundeforhold. Eller i forbindelse med en fusion, som det skete i maj 2021, da vi ved overtagelsen af BankNordiks danske aktiviteter skulle informere BankNordiks omkring 55.000 danske kunder om skiftet”

Arbejdet med KMD Customer Service i mere end 8 år

”Til at hjælpe os med den slags udsendelser bruger vi KMD – det har vi faktisk gjort i 8 år nu. Om vi skal gå til KMD med en konkret udsendelse, beror på en vurdering fra gang til gang. Har vi ressourcer nok til at håndtere udsendelsen? Er antallet og kompleksiteten for høj? Og kan KMD gøre det mere effektivt? Herefter afgør vi, om det er KMD, vi skal have fat i.”

God sparringspartner, der kan deres arbejde

Jens Jacobsen tilføjer: ”Samarbejdet med KMD om en udsendelse kan i sig selv være produktivitetsfremmende. De er meget effektive og kan gå i gang med kort varsel. Og så er de en god sparringspartner, der sætter sig grundigt ind i vores behov og forretning. Men frem for alt er de dygtige og meget erfarne.”

Besparelser på både ressourcer og omkostninger

”De løser ikke blot udsendelsen gnidningsfrit. Det hænder ofte, at de hjælper med at optimere indhold og form – det har sparet os for ikke så lidt, f.eks. når det kommer til e-Boks- gebyrer. Den seneste udsendelse, KMD hjalp os med, var en ændring af vores forretningsbetingelser. Omfanget var simpelthen for stort, og vi sparede i øvrigt en del mandetimer på at overlade den til KMD.”

Rettidige, individuelle og datasikre udsendelser

”For os er det vigtigste, at selv den største udsendelse kommer rettidigt til kunden, at kommunikationen er så individualiseret som muligt, og ikke mindst at datasikkerhed og GDPR er opfyldt til punkt og prikke. Og her må jeg sige, at KMD leverer varen. Hver gang.”
”Om jeg kan anbefale KMD til andre? Helt klart – ellers havde vi nok ikke arbejdet sammen med dem i over 8 år,” slutter Jens Jacobsen.

Vil du vide mere?

Portræt af Annette Bosteen Trabjerg

Hvis du vil høre mere om, hvad vi kan gøre for dig, så kontakt Annette Bosteen Trabjerg på mail aqt@kmd.dk eller telefon +4591355610.

KMD Customer Experience Platform

Vi hjælper jer med at vælge den løsning, der passer jeres virksomhed, hvad enten det er med fokus på at få overblik og styr på data, it-landskab, arkitektur, service design, kunderejser, optimering af drift, print, personlig og relevant kundekommunikation i flere kanaler mv.