KMD er et af de 10 bedste SAP Customer Center of Expertise i verden
Softwaregiganten SAP kunne for nylig meddele, at KMD’s certificerede SAP Customer Center of Expertise (CCOE) i 2021 er blevet udnævnt til at være blandt Top-10 af primære certifikationer på verdensplan.

For at blive SAP-certificeret skal selskaberne opnå minimum 100 point - men vi fik 200 point, som er det maksimale antal point, man kan opnå. Derfor ligger vi blandt Top-10 i verden
“For at blive SAP-certificeret skal selskaberne opnå minimum 100 point - men vi fik 200 point, som er det maksimale antal point, man kan opnå. Derfor ligger vi blandt Top-10 i verden”, siger Jan Hesthaven, Senior Delivery Director i KMD. Han tilføjer:
“At befinde sig i SAP’s top10 over SAP Customer Center of Expertise på verdensplan er en garant for, at SAP vurdere at vi har styr på vores kunders processer og tjenester inden for vores SAP-løsninger til den offentlige sektor. Og den placering er vi særligt stolte af, fordi vurderingen kommer direkte fra vores partner SAP. Set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt betyder det, at vi har fået en blåstempling af, at vi hos KMD har tjek på vores forskellige SAP-processer, således at systemerne kører optimalt, og vores kunder ikke oplever problemer.”
I 2004 indgik KMD en kontrakt med SAP indeholdende licenser og services med SAP om at understøtte SAP-løsninger for den offentlige sektor i Danmark. Som led i den aftale har KMD en aftalemæssig forpligtelse til at få deres SAP Customer Center of Expertise kontrolleret og certificeret af SAP hvert anden år. I februar 2021 blev KMD auditeret af SAP, og fik det maksimale antal point inden for alle parametre og elementer i certificeringen, hvilket placerer KMD blandt SAP’s 10 bedste af SAP Customer Center of Expertise i verden.
Et certifikat med stor betydning
SAP vurderer virksomheder inden for fem primære områder: Informationsstyring, administration af kontrakter og licenser, indflydelse på SAP’s udvikling, support og kvalitet.
“Vi bruger certifikatet i forbindelse med besvarelse af udbud, og certifikatet er af stor betydning for os, fordi det viser, at vi leverer et solidt grundlag, når det drejer sig om kundeprocesser og -tjenester. Vi kan se, at der i både private og offentlige udbud er langt større fokus på, at vi som virksomhed kan “bevise”, at vi har de nødvendige certificeringer, og i den sammenhæng er det også med til at vi kan dokumentere, at vi befinder os i Top-10 i verden hvad angår driften af et SAP Customer Center of Expertise hos KMD. Dette er klart et af de parametre, hvor vi differentierer os i forhold til vores konkurrenter, på SAP-området” siger Jan og slutter:
“Vi sætter pris på det fremragende samarbejde med SAP, og det er herligt at se resultatet af vores fokuserede arbejde.”
Kontakt

Kontakt os for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe med at realisere jeres digitale potentiale.
Vil du vide mere?

Udnyt den brede funktionalitet kombineret med høj grad af fleksibilitet i en SAP S/4 HANA løsning eller en cloud-baseret ERP-løsning, SAP S/4 Hana Cloud.