
Fælles samarbejdsrum
Det giver jer mulighed for at skabe mere effektive arbejdsgange på tværs af beskæftigelses-, uddannelses-, social- & sundhed- og børn- & familieområdet.
Styrket borgerinddragelse
KMD Nova Link styrker samarbejdet mellem borgeren og kommunen, da borgeren får mulighed for selv at tage aktiv del i eget forløb.
Det giver borgeren værdi, fordi borgeren oplever en mere samlet løsning og en følelse af selv at være en del af den.
Digitale nøgler til tværfagligt samarbejde og koordinering
KMD Nova Link har lavet 4 digitale nøgler til at høste flere potentialer i jeres tværfaglige samarbejde og koordinering i borgerforløb med behov for en koordineret indsats.
Nøglerne er lavet så fleksible, at de kan passe ind i den enkelte kommunes praksis og eksisterende arbejdsgange. Det vil sige, at I kan vælge at tage nøglerne i brug enkeltvis eller dem alle sammen på én gang.
Samarbejdsrummet
I samarbejdsrummet giver KMD dig fire nøgler til nemt at vidensdele og lave en fælles plan for borgeren.
KMD Nova Link til digital helhed og sammenhæng

Nemmere planlægning og koordinering
Kalendervisningen gør det nemt at planlægge og koordinere konkrete aktiviteter med borgeren og andre, der deltager i samarbejdet omkring borgeren. Kalenderen giver jer et overblik over, hvilke forløb og aktiviteter den enkelte borger er i gang med. På den måde undgår I at planlægge forløb og aftaler, som ligger oven i hinanden. Saml fx borgerens møder med kommunen på én dag, så borger slipper for at møde op flere dage.

Bedre overblik over borgerens forløb
Planen giver et overblik over historiske, igangværende og fremtidige mål, forløb, indsatser og aktiviteter, som den enkelte borger er, eller har været i gang med på tværs af fagområderne.

Fælles koordinering og dialog omkring borgeren
Beskedvæggen giver mulighed for en fælles koordinering og dialog omkring borgeren i et GDPR sikkert samarbejdsrum. Beskedvæggen knytter sig til den enkelte borger, og oprettede beskeder gemmes i samarbejdsrummet, så længe sagen er åben. På den måde sikres det, at viden ikke går tabt, også selvom én eller flere kontaktpersoner ikke længere er tilknyttet borgeren.

Fælles forståelse i samarbejdet
Beskrivelse kan benyttes til at skabe en fælles forståelse ved i fællesskab at lave en afdækning af borgerens livssituation. Det giver både borger, og dem som deltager i samarbejdet, mulighed for at nuancere og fastholde de vigtigste pointer omkring borgerens situation. Afdækning af livssituation giver et fælles udgangspunkt for at beslutte fokus og prioritere de koordinerede indsatser.

Nemmere samarbejde
Kontakter, angiver de personer, der er koblet til borgerens sager i de respektive fagsystemer. Information om kontaktpersoner i samarbejdet om borgeren hentes automatisk fra kommunens fagsystemer, som er integreret med samarbejdsrummet. Der er også muligt manuelt at oprette vigtige kontaktpersoner direkte i samarbejdsrummet.

Styrket borgerinddragelse
Borgerappen en er et værktøj til at styrke samarbejdet mellem borgeren og kommunen, og gør det muligt for borgeren selv at tage aktiv del i at udføre den plan, der er blevet lagt i samarbejde med kommunen. Med borgerappen får borgeren en følelse af selv at være en del af løsningen, ved at få adgang til data og derved få et nemt overblik over aftaler, opgaver og kontaktpersoner.

Bedre koordinerede indsatser for unge
KUI er særligt relevant for samarbejdspartnerne i den kommunale ungeindsats, og giver et fælles udgangspunkt for at beslutte fokus og prioritere de koordinerede indsatser for den unge.
KUI giver samarbejdspartnere mulighed for at se det vejledningsfaglige vurdering af den unge, og kan danne udgangspunkt for en dialog om yderligere koordinering, eller samarbejde til andre understøttende indsatser.
Udnyt fordelene ved at vælge KMD Nova Link
Sammen kan vi mere
Når tid er penge
Skab værdi med ressourcestyring
Når tid er en knap ressource
Den grønne vej til borgerkontakt
Planlægning kan også være grønt
Lad bilen stå til gavn for miljøet
Få overblik med KMD Nova Link på tværs af fagområder
I KMD Nova Link får du et borgeroverblik på tværs af de fagområder i kommunen, som er relevante for at kunne samarbejde om en helhedsorienteret indsats for borgeren. Løsningen giver overblik over borgerens indsatser, tilbud, mål og konkrete kalenderaktiviteter. Der er taget hånd om samtykke. Du ser kun data på tværs af forvaltninger i KMD Nova Link, hvis du aktivt har forholdt dig til borgerens samtykke. Samtykket er vigtigt for, at vi ikke viser data, vi ikke må, og fordrer samtidig det tillidsopbyggende forhold til borgeren, da borgeren har del i beslutningen.
Hent & læs brochure

Tværfaglige borgerforløb med KMD Nova Link
KMD Nova Link er en række løsninger, som kommunen kan anvende til tværfagligt samarbejde i forbindelse med de af kommunernes borgere, der er længst fra at være selvhjulpne og selvforsørgende.
Hent og læsOfte stillede spørgsmål
Alle borgere har individuelle livsforløb som kræver forskellige typer af samarbejde, både med borgeren og dem i samarbejdet omkring borgeren.
I KMD Nova Link får I fleksibilitet til at samarbejdet kan udvikle sig i takt med borgerens behov.
Lad os hjælpe dig videre

FÅ NYHEDER OG INSPIRATION
Find os på LinkedIn og få inspiration, invitationer til event og de seneste nyheder om KMD Nova Link direkte i dit feed.
Følg os på LinkedIn her