
Integrationer
KMD Indkøb er tilpasset den offentlige sektor
Kontraktstyringsmodulet supplerer KMD Indkøbsanalyse med oplysninger om kontrakter og kataloger, der giver dig mulighed for at analysere potentiale besparelser på indkøbsområdet.


Effektivisering og besparelser
Indkøbsprocesserne effektiveres
Fleksibilitet
Skræddersyet til jeres behov
Løsningen er opbygget i moduler, så du har mulighed for at samle alle dine indkøbsprocesser i ét system eller blot vælge enkelte moduler efter behov. KMD Indkøb består af følgende moduler:
- Kontrakt- og Leverandørstyring
- E-handel- og Ordrestyring
- Fakturabehandling
- Indkøbsanalyse
- Udbud

Udnyt KMD Indkøbs funktioner

Få en strømlinet kontraktdatabase
Grundlaget for Kontraktstyring, effektive udkald og konkurrenceudbud af leverandører er en strømlinet kontraktdatabase. Kontraktstyrings- modulet er mere end en kontraktfortegnelse. Her kan I både gemme alle nye og gamle kontrakter samt administrere og offentliggøre kontrakter og leverandøraftaler til de helt rigtige personer.

Systematiser og evaluer jeres kontraktstyring
Kontraktstyring er stedet for alle oplysninger relateret til eksisterende og potentielle leverandører. I modulet kan I kategorisere virksomheder efter produkter eller ydelser, sætte tillidsniveauet, dokumentere dialogen og evaluere ydeevnen.

Spar tid på systemoplæring
E-handelsmodulet er designet til at blive brugt af alle i organisationen og kræver ingen træning. Alle, der har brugt en online webshop før, kan bestille. Varer fra kataloger er knyttet til kontrakter og leverandører. Det betyder, at alle nødvendige oplysninger på ordren allerede er tilgængelige og det er nemt for den, der afgiver ordren.

Saml håndtering af ordrer, ordrebeviser og varemodtagelser i ét modul
Alle ordrer, ordrebeviser og varemodtagelser håndteres i Ordremodulet. Fritekstbestilling af produkter og ydelser f.eks. køb af alt fra blomster til komplekse maskiner, kan I foretage direkte i Ordremodulet. I kan også initiere ordrer fra E-handelsmodulet eller Kontraktmodulet.

Få en enklere fakturabehandling
Fakturamodul gør det enkelt for både leverandør og kunde. Modulet matcher automatisk fakturaer, der er oprettet på baggrund af ordrer afgivet i Kommers. Som leverandør kan I oprette fakturaer direkte på Leverandørportalen eller sende dem som e-fakturaer.

Optimer jeres indkøbsprocesser og spar ressourcer
Analyser viser, at offentlige virksomheder kan spare mellem 10 og 20% ved at optimere deres indkøbsprocesser. Men for at høste gevinsterne er der behov for de rigtige digitale værktøjer til at identificere og realisere jeres besparelsespotentiale.

Digitaliser jeres udbudsprocesser
Udbudsportalen er bindeleddet mellem indkøbere og leverandører. Med udbudsmodulet er jeres udbudsprocesser 100% elektroniske. Her kan jeres virksomhed let og hurtigt oprette og gennemføre alle typer af udbud. Udbudsmodulet gør det muligt at planlægge, gennemføre og styre jeres indkøbsproces i alle faser.
Fordelene ved KMD Indkøb
Værdiskabende integrationer
Modulerne i KMD Indkøb er koblet sammen både indbyrdes og med bl.a. KMD Opus Personale og KMD Opus Økonomi. Dataløsningerne bliver automatisk opdateret i indkøbssuiten, hvilket sparer jer tid.
Indkøb til projekter
Med KMD Indkøb er det muligt at foretage indkøb af både varer og tjenesteydelser til projekter. Dermed øges jeres compliance på bl.a. teknik- og miljøområdet.
øget compliance
Det dynamiske indkøbssystem sikrer, at tilbudsindhentning foretages via indkøbs suiten. Digitaliseringen af tilbudsindhentning af tjenesteydelser, spare tid og dokumenterer såvel tilbuds- og ordreprocessen, der bidrager til at rapportering bl.a. i forhold til compliance.

E-handel & Kontraktstyring i ét system
KMD Indkøb er fællesbetegnelsen for en suite af løsninger, der dækker hele indkøbsprocessen. En samlet indkøbssuite giver optimalt overblik og kontrol. Indkøbsprocesserne effektiveres samtidig med en sikker leverandør- og kontraktstyring.
Hent brochureVil I vide mere?
