Kvinde peger på skærm på bærbar computer foran to mandlige kollegaer

Integrationer

KMD Indkøb er tilpasset den offentlige sektor

KMD Indkøb tilbyder komplet integration til kommunens økonomisystem. Integrationen omfatter, at konteringselementer importeres fra økonomisystemet. Fakturaer modtaget i økonomisystemet overføres til indkøbsløsningen, der foretager kontering og godkendelse samt returnerer fakturaerne til økonomisystemet.

Kontraktstyringsmodulet supplerer KMD Indkøbsanalyse med oplysninger om kontrakter og kataloger, der giver dig mulighed for at analysere potentiale besparelser på indkøbsområdet.
 
databehandling
Mand arbejder og regner

Effektivisering og besparelser

Indkøbsprocesserne effektiveres

KMD Indkøb giver jer det fulde overblik over indkøbsprocesserne fra behov og projekter til indkøb, kontrakter, opfølgning, bestilling og fakturering i én fuldt integreret indkøbssuite. Derudover sikrer KMD Indkøb handel på kontrakter og ganske betydelige besparelser.

Fleksibilitet

Skræddersyet til jeres behov

Løsningen er opbygget i moduler, så du har mulighed for at samle alle dine indkøbsprocesser i ét system eller blot vælge enkelte moduler efter behov. KMD Indkøb består af følgende moduler:

  • Kontrakt- og Leverandørstyring
  • E-handel- og Ordrestyring
  • Fakturabehandling
  • Indkøbsanalyse
  • Udbud
finger og laptop

Udnyt KMD Indkøbs funktioner

Løsningen er opbygget i moduler, så I har mulighed for at samle alle jeres indkøbsprocesser i ét system eller blot vælge enkelte moduler efter behov. KMD Indkøb består af modulerne:

Kolleger taler sammen ved computer

Få en strømlinet kontraktdatabase

Grundlaget for Kontraktstyring, effektive udkald og konkurrenceudbud af leverandører er en strømlinet kontraktdatabase. Kontraktstyrings- modulet er mere end en kontraktfortegnelse. Her kan I både gemme alle nye og gamle kontrakter samt administrere og offentliggøre kontrakter og leverandøraftaler til de helt rigtige personer.

Mand med briller, der taler i telefon og kigger ind i computerskærm

Systematiser og evaluer jeres kontraktstyring

Kontraktstyring er stedet for alle oplysninger relateret til eksisterende og potentielle leverandører. I modulet kan I kategorisere virksomheder efter produkter eller ydelser, sætte tillidsniveauet, dokumentere dialogen og evaluere ydeevnen.

Kolleger kigger på data på computer

Spar tid på systemoplæring

E-handelsmodulet er designet til at blive brugt af alle i organisationen og kræver ingen træning. Alle, der har brugt en online webshop før, kan bestille. Varer fra kataloger er knyttet til kontrakter og leverandører. Det betyder, at alle nødvendige oplysninger på ordren allerede er tilgængelige og det er nemt for den, der afgiver ordren.

Mand og kvinde kigger på grafer på computer

Saml håndtering af ordrer, ordrebeviser og varemodtagelser i ét modul

Alle ordrer, ordrebeviser og varemodtagelser håndteres i Ordremodulet. Fritekstbestilling af produkter og ydelser f.eks. køb af alt fra blomster til komplekse maskiner, kan I foretage direkte i Ordremodulet. I kan også initiere ordrer fra E-handelsmodulet eller Kontraktmodulet.

Kvinde, der kigger på en computerskærm

Få en enklere fakturabehandling

Fakturamodul gør det enkelt for både leverandør og kunde. Modulet matcher automatisk fakturaer, der er oprettet på baggrund af ordrer afgivet i Kommers. Som leverandør kan I oprette fakturaer direkte på Leverandørportalen eller sende dem som e-fakturaer.

Medarbejdere, der sidder ved et bord og kigger på grafer på en computerskærm

Optimer jeres indkøbsprocesser og spar ressourcer

Analyser viser, at offentlige virksomheder kan spare mellem 10 og 20% ved at optimere deres indkøbsprocesser. Men for at høste gevinsterne er der behov for de rigtige digitale værktøjer til at identificere og realisere jeres besparelsespotentiale.

Kvinde skriver på bærbar computer

Digitaliser jeres udbudsprocesser

Udbudsportalen er bindeleddet mellem indkøbere og leverandører. Med udbudsmodulet er jeres udbudsprocesser 100% elektroniske. Her kan jeres virksomhed let og hurtigt oprette og gennemføre alle typer af udbud. Udbudsmodulet gør det muligt at planlægge, gennemføre og styre jeres indkøbsproces i alle faser.

Fordelene ved KMD Indkøb

KMD Indkøb giver jer en række fordele i jeres indkøbsproces.

Grafik af et ur med et tandhjul i højre side

Værdiskabende integrationer

Modulerne i KMD Indkøb er koblet sammen både indbyrdes og med bl.a. KMD Opus Personale og KMD Opus Økonomi. Dataløsningerne bliver automatisk opdateret i indkøbssuiten, hvilket sparer jer tid.

file text check

Indkøb til projekter

Med KMD Indkøb er det muligt at foretage indkøb af både varer og tjenesteydelser til projekter. Dermed øges jeres compliance på bl.a. teknik- og miljøområdet.

Grafik af tandhjul med flueben i midten

øget compliance

Det dynamiske indkøbssystem sikrer, at tilbudsindhentning foretages via indkøbs suiten. Digitaliseringen af tilbudsindhentning af tjenesteydelser, spare tid og dokumenterer såvel tilbuds- og ordreprocessen, der bidrager til at rapportering bl.a. i forhold til compliance.

Miniature af forsiden på "E-handel & Kontraktstyring i ét system" faktaark
Brochure

E-handel & Kontraktstyring i ét system

KMD Indkøb er fællesbetegnelsen for en suite af løsninger, der dækker hele indkøbsprocessen. En samlet indkøbssuite giver optimalt overblik og kontrol. Indkøbsprocesserne effektiveres samtidig med en sikker leverandør- og kontraktstyring.

Hent brochure

Vil I vide mere?

Ønsker I at høre mere om KMD Indkøb, eller se en online demo af løsningen, så er I velkommen til at kontakte os. Alan Nissen, Commercial Director, sidder klar til en uforpligtende dialog.
Portræt af Alan Nissen
Felt er påkrævet