Digitale løsninger til administration af institutioner - KMD

It til administration af dagpleje og daginstitutioner

KMD kan hjælpe jer med at digitalisere administrationen af dagpleje og daginstitutioner og skabe brugervenlige løsninger for alle, der har kontaktflader inden for området.

Fælles institutionsplatform skaber sammenhænge

Én samlet platform er med til at skabe et øget overblik i kommunen , når der skal holdes styr på kommunale og private institutioner.

Digitalisering giver mere tid til børnene

Des mindre tid de institutionsansvarlige skal bruge på eksempelvis at danne overblik over antal indskrevne børn og udsigten til fremtidige ind- og udmeldinger, des mere tid er der til at tage sig af institutionens børn. Med en samlet løsning vil de ansvarlige på området have nem adgang til oplysninger om alle børn, der er skrevet på venteliste, er indmeldte og udmeldte. I vil også opleve, at kommunikationen til og med forældrene kommer til at glide nemt med digitale kommunikationskanaler. Eksempelvis hvis der skal sendes en fælles besked ud om sygdom hos dagplejer og anvisning om, hvem der er vikar.

UX på nettet
Data til grafer og disagrammer

Nemmere håndtering med digital pladsanvisning

Med KMD’s løsning får I automatiseret sammenkoblingen mellem ledelsen og pladsanviseren. Det gør det langt nemmere at danne sig et overblik over ressourcebehov, hvad enten det drejer sig om vuggestue, børnehave eller SFO. Ledelsen får adgang til alle typer af rapporter, der måtte være behov for at trække ud.
Systemet håndterer desuden en automatisering af betalinger og beregninger i forbindelse med fx tilskud til søskende og øvrige former for tilskud.

Agile selvbetjeningsløsninger

Selvbetjeningsløsninger effektiviserer administrationen og nedsænker det samlede ressourceforbrug. Dette kommer alle involverede til gode. Forældre kan bruge løsningen på det tidspunkt på dagen, det passer dem. Sagsbehandlere kan altid tilgå seneste informationer uden at tænke på, om der er havnet en ansøgning nederst i en bunke af papirer. Systemet kan tilgås af alle relevante parter fra forvaltning til pladsanvisning og institutionsledere. Dette giver en sikkerhed for, at alle har de samme oplysninger, hvilket letter de interne arbejdsgange markant.

Automatisering af manuelle opgaver

Brug for hjælp til at komme videre?

KMD’s rådgivere med speciale inden for området sidder klar til at svare på jeres spørgsmål og hjælpe jer til, hvordan I med fordel af integrere digitale løsninger i jeres fagsystemer.

Kontakt os

Hold dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev for Børn- og Uddannelsesområdet. Så er du altid opdateret med de seneste indsigter og nye løsninger til sektoren.

Tilmeld dig her