Vi har indgået et strategisk partnerskab med MYRUP & NYHAUGE. Læs interviewet med Daniel Myrup og Rikke Nyhauge, der fortæller om hvilken værdi samarbejdet giver jobcentre og a-kasser.

Det er en generel tendens indenfor teknologiudviklingen, at leverandører åbner deres løsninger mere op, og at open source vinder frem. Rationalet i åbenhedsbevægelsen er, at når flere går sammen om at udvikle, kan man hurtigere og nemmere finde frem til løsninger, der matcher et bredt behov i markedet.

MYRUP & NYHAUGE leverer it-løsningen Digital JobHelp til jobcentre og a-kasser. Formålet med partnerskabet er at skabe en stærk digital beskæftigelsesindsats, der giver værdi for borgere, medlemmer og medarbejdere. Vi glæder os til samarbejdet og til at styrke det digitale jobcenter og den digitale a-kasse sammen.

Hvad ønsker I at få ud af samarbejdet med KMD?

Rikke Nyhauge, Co-Founder, Myrup & Nyhauge: ”Vi tror på et solidt strategisk partnerskab, hvor vi sammen fokuserer på at skabe integrationer mellem fagsystemerne KMD Momentum og KMD Føniks over til vores jobsøgningsunivers, Digital JobHelp. Gennem vores samarbejde vil vi kunne udvikle stærke innovative og digitale løsninger, der skaber værdi i fremtidens beskæftigelsesindsats.”

Daniel Myrup, Co-Founder, Myrup & Nyhauge tilføjer: ”Formålet er at styrke vores fælles kunder – jobcentre og a-kasser i Danmark. Sammen vil vi fokusere på en forbedret serviceoplevelse i forhold til digitalisering og effektivisering – en styrket digitalisering som både skaber værdi for medarbejder, borgere og medlemmer.”

Hvordan ser I et match mellem KMD Momentum, KMD Føniks og MYRUP & NYHAUGE’s løsning?

Daniel Myrup: ”Vi ser et oplagt match, da flere af vores kunder netop benytter KMD som leverandør af deres fagsystemer. Derfor er der et kæmpe potentiale for at skabe endnu stærkere løsninger for vores nuværende kunder, og dermed også styrke vores produkter og begge forretninger yderligere i markedet. Vi ser med andre ord en win-win-situation hele vejen rundt for alle parter.”

Hvad er jeres bud på det borgervendte univers i fremtiden?

Rikke Nyhauge: ”Det bliver vigtigt at forbedre den digitale rejse for ledige borgere, så borgeren bliver mødt i ét digitalt univers, med relevant og målrettet indhold, værktøjer og funktioner. Dernæst er det vigtigt, at de borgervendte løsninger snakker sammen med it-systemerne i kommunerne og a-kasserne, og samtidig integreres i deres arbejdsgange på en let og enkel måde.”

”I fremtiden tror vi på, at digitalisering af generel viden i selvbetjeningsløsninger vokser yderligere, så der bliver mere fokus og tid til en individuel samtale med borgeren. Dernæst er der ingen tvivl om, at den store datamængde bliver grundlag for ny fremtidig udvikling og innovation bl.a. inden for AI mv,” afslutter Daniel Myrup.