Mød KMD Momentum supporten

Kvinde på kontoret, der sidder med headset på og som er ved at tage et opkald

For supporten hos KMD Momentum, handler det meget om at skabe tillid til brugerne. De ser brugerne som kollegaer og ser sig selv som budbringere for kunderne til resten af KMD Momentum teamet. Både i forhold til diverse ændringsønsker og udfordringer, som brugerne støder på i hverdagen. Få indblik i hvad vores supportkonsulenter Heidi Friis og Gitte Nielsen laver og se blandt andet hvilke spørgsmål supporten kan få, og find svarene på dem, her

Mød supporten – de 3 mest stillede spørgsmål og svarene på dem

For supporten hos KMD Momentum, handler det meget om at skabe tillid til brugerne. De ser brugerne som kollegaer og ser sig selv som budbringere for kunderne til resten af KMD Momentum teamet. Både i forhold til diverse ændringsønsker og udfordringer, som brugerne støder på i hverdagen. Få indblik i hvad vores supportkonsulenter Heidi Friis og Gitte Nielsen laver og se blandt andet hvilke spørgsmål supporten kan få, og find svarene på dem, her

1. Jeg kan ikke logge på KMD Momentum. Hvorfor?

”Brugere der oplever problemer med at logge på KMD Momentum, er som regel er nye brugere af systemet. Problemer med at logge på, opstår ofte fordi kommunens it-afdeling mangler at oprette medarbejderens e-mail i kommunens AD,” - Gitte Nielsen, Supportkonsulent

Svar: Hvis du ikke kan logge på KMD Momentum, skal du som udgangspunkt kontakte din it-afdeling om at rette eventuelle fejl i brugeropsætningen. Har du gjort det, og fortsat ikke kan logge på, laver vi en FED-test. Testen kan vise, hvis der mangler registreringerne på din bruger. Er det tilfældet gennemser vi FED-testen, og oplyser hvilke specifikke informationer der mangler på din bruger i jeres AD, så du kan informere din it-afdeling.

2. Hvorfor har en given sag en specifik rettidighedsfrist?

”Vi har afholdt en samtale på en given dato. Hvorfor skal vi gøre det igen? Det er et eksempel på en spørgsmål vi får i supporten omkring sagernes rettighedsfrister. Her går vi ind og kigger på, hvor mange samtaler, der har været afholdt og hvor mange samtaler kommunen mangler af afholde med borgeren.” – Heidi Friis, Supportkonsulent

Svar: Borgerne har krav på, at der følges op på sagerne. Hvor tit borgeren har krav på opfølgning er der lovgivningsmæssigt givet nogle frister for. KMD Momentum har på baggrund af det beregnet nogle vejledende frister til sagsbehandlerne, men sagsbehandleren kan på sagen til en hver tid rykke fristerne, så det passer til borgerens forløb.

3. Hvorfor får jeg fejl, når jeg opretter en jobordre?

”Der er næsten altid valideringsfejl fra DFDG, og det er som regel på kontaktpersoner. Eksempelvis er kontaktpersonen oprettet med navn, e-mail og telefonnummer, hvor der kan være sket en fejlindtastning af et mellemrum efter en e-mail eller et telefonnummer, og så fejler systemet. Det kigger vi efter, når brugerne henvender sig til os.” – Gitte Nielsen, Supportkonsulent

Svar: Hvis du får fejl, når du opretter en jobordre, kan du prøve at slå kontaktpersonen op, og tjekke om der er sket en fejlindtastning af et mellemrum enten i eller efter kontaktpersonens e-mail eller telefonnummer. Hvis det er tilfældet, kan du fjerne de fejlindtastede mellemrum og trykke ”gem” igen.