Snuden i innovationssporet giver tilfredse kunder

I en tid, hvor skærmforbrug og anvendelsen af digitale værktøjer debatteres højt og lavt, er der også historier fra den anden kant. Teamet bag en af Danmarks største undervisningsplatforme hyldes af kunderne for at tænke innovativt, og brugstal fra platformen viser da også, at den i dén grad bliver anvendt.

Hvert år udsendes der en kundetilfredshedsmåling på KMD’s løsninger, som giver et øjebliksbillede af tingenes tilstand set med kundens briller. Målingen indeholder en række spørgsmål, som blandt andet går på oplevelsen af selve løsningen, leverandørens evne til at være innovativ, serviceniveauet i supporten osv. I tiden efter målingerne er foretaget sker udnævnelsen af de såkaldte ”Customer Satisfaction Heroes”, som stiller skarpt på, hvilke løsninger der stikker ud på forskellige parametre.

Denne sæsons måling viser blandt andet, at teamet omkring undervisnings- og skoleplatformen MinUddannelse har formået at tænke innovativt og udmønte det i den portefølje, som en stor del af landets kommuner benytter.   

”Det gør mig stolt, at vi høster kundernes anerkendelse på den måde”, udtaler Anette Larsen, Business Line Director på skoleområdet, og hun fortsætter: ” – særligt i en tid, hvor brugen af digitale værktøjer er til debat”. 

Undervisningsplatformen har sin absolut travleste tid i starten af et nyt skoleår, hvor årsplanerne skal i brug, tidligere års forløb skal inspirere nye lærere, forældre skal have et indblik i årets aktiviteter osv. I MinUddannelse blev der i perioden fra d. 1/8 til d. 10/8 oprettet intet mindre end 448.002 forløb i platformen og netop måden at håndtere årsplaner og forløb, har altid været et fokuspunkt for teamet bag platformen: ”Vi har altid været meget bevidste om, at mulighederne for at arbejde med f.eks. årsplaner og kopiering fra vores enorme forløbsbibliotek bare skulle spille! Det er lærernes hverdagsværktøj og det skal være nemt at gå til – det synes vi, at vi har fundet nogle rigtig gode løsninger på”, udtaler Anette Larsen. 

Blandt nogle af de nyeste funktioner i platformen kan nævnes understøttelse af meddelelsesbogen, som er afløser for de tidligere elevplaner, integreret mulighed for afgivelse af videofeedback til eleverne direkte i løsningen, understøttelse af tofaktor-login, samt ny Google-integration til upload af opgaver, billeder, dokumenter mv. 

”Vi udvikler løbende på platformen – et stykke software som dette er i vores optik aldrig færdigt. Men vi er også meget opmærksomme på, at vi skal være innovative dér, hvor det giver mening og bibringer kunderne den merværdi, som er afgørende for deres tilfredshed med produktet – vores nye modul til afgivelse af videofeedback er et glimrende eksempel herpå”, slutter Anette Larsen.