Kundepanel - KMD Easy Energy

Chef og medarbejder taler sammen på kontor

Formålet med kundepanelet er at skabe dialog og facilitere erfaringsudveksling om nye tiltag i forsyningerne såvel som hos KMD. Arrangementet bliver afholdt 2 gange årligt og der drøftes bl.a. prioritering af Roadmap for fremtidige tiltag såvel som finansiering af disse. Deltagere er beslutningstagere repræsenterende de største forsyninger i KMDs kundekreds.

Tirsdag d. 27. nov. afholdte vi kundepanel på KMD med beslutningstagere fra 10 af branchens største forsyningsselskaber Kundepanelet er det første i en række af fremtidige dialoger og erfaringsudveksling med udvalgte forsyninger.

I denne artikel får du indsigt i nogle de af de væsentligste temaer der var til debat i kundepanelet.

Dialogen i fokus

Første del af dagen gik med en formålsdialog og drøftelse af format for fremtidige møder. Her blev der lagt vægt på hvordan vi sikrer den bedst mulige dialog, der favner forsyningernes interesser på tværs af forsyningsenheder, samtidig med at vi sikrer at forummet ikke bliver så stort, at det bliver svært at drive beslutninger og konkrete tiltag frem. Det er besluttet, at forummet forbliver for beslutningstagere, der repræsenterer de største forsyninger. Efterfølgende vil tiltag blive videreformidlet og alle er selvfølgelig velkomne til at tage kontakt til KMD, hvis der er noget, de ønsker uddybet.

Kunderejsens roadmap

Anden del af dagen var en øvelse i at afdække fremtidige ideer og ønsker til KMD’s Roadmap med udgangspunkt i kunderejsen. Opgaven bestod i at identificere, hvilke kundekontaktpunkter der på rejsen opleves som essentielle, og hvor der er basis for værdiskabelse i form af kundetilfredshed, effektivitet, automatisering, kundeinvolvering mm. Deltagerne gav deres bud på værdiskabende funktionalitet og KMD fremlagde ligeledes deres ’boblerliste’.

Eksempler på funktionalitet, der blev drøftet med udgangspunkt i kunderejsen, var muligheden for en mere avanceret designløsning til velkomstbreve og fakturaer, illustration af kundebetalingsscore, muligheden for SMS notifikationer, øget digitalisering af betalingsaftaler samt MobilePay abonnement til det yngre kundesegment.

Næste skridt

Næste skridt er at udvælge hvilke emner der skal arbejdes videre med i arbejdsgrupper blandt de deltagende forsyninger. Dernæst vil der, hvis der fortsat er finansiel opbakning, blive planlagt pilotprojekter for de respektive forslag.

Netværksdagen var en dag fyldt med konstruktiv dialog og ideer. Der er oprettet et digitalt projektrum til informationsdeling mellem alle deltagerne og KMD og næste kundepanel er planlagt til maj 2019.