øget digital transformation medfører øget behov for service integration

Mand går op ad trappe

Flere og flere virksomheder har IT-systemer placeret i forskellige teknologier. Nogle systemer kører i eget datacenter, mens andre er placeret i forskellige cloud løsninger. Cloud løsninger øger den digitale transformation med hurtigere leverancetider. Men styringen af disse hybride løsninger er komplicerede, når der skal skabes sammenhæng og sikkerhed for virksomhederne, derfor oplever vi, at service integration og hybrid IT fylder mere.

Mange forskellige leverandører og teknologier kan hurtigt give usammenhængende processer og aftaler på tværs, hvilket udfordrer virksomhederne.  Vi oplever derfor at service integration og management er kommet på agendaen hos flere og flere af vores kunder. Det er svært at styre ændringer, problemer og leverancer på tværs, og vi hører ofte ”hjælp os med at få styr på systemerne på tværs af leverandører”. 

Allerede i dag rådgiver vi omkring og leverer Service Integration til en række kunder - fra basale proces-integrationer til fulde SIAM-leverancer. For at gøre dette bedst muligt anvender vi en model, som beskriver Siam Ecosystem framework. 

 service management system

 

SIAM  - en leverancemodel med en række fordele

Service Integration & Management er en leverancemodel, der understøtter sammenhængende og effektive processer, teknologier og samarbejdsrelationer.

Innovation: Best-of-breed serviceudbydere og partnere kan udvælges til at levere tjenester i et solidt samarbejde.

Fleksibilitet: Udskiftning og integration af "nye" partnere (for eksempel Cloud Service-udbydere) for at levere nye tjenester, bedre servicekvalitet og/eller lavere omkostninger.

Hastighed: Effektiv servicelevering gennem end-to-end arbejdsaftaler baseret på en standard SIAM Ecosystem Framework, et optimeret sæt af standardprocesser, samarbejdsmæssige arbejdsstrukturer og teknologier.

Omkostninger: Kombinationen af resultatbaserede standardtjenester og forskellige leveringsmodeller gør det muligt for KMDs kunder at vælge de tjenester, der opfylder både deres omkostninger og kvalitetskrav.

 

Vil du vide mere om SIAM og hybride it løsninger? 

Kontakt:

Per Smith, Områdedirektør

psm@kmd.dk