Postkort fra Australien

I august sendte vi vores Business Specialist, Mikkel Enoch til KMD’s moderselskab NEC’s kontor i Perth, Australien, hvor han skal bruge de næste 12 måneder på at udvide KMD WorkZone’s brugerbase til at omfatte et nyt kontinent. Han har sendt os et postkort.

Kære KMD WorkZone,

Det er efterhånden et par måneder siden, at jeg satte mine fødder på australsk grund for første gang. Jeg er nu rykket ud af mit hotelværelse og har fundet mig en lejlighed tæt på kontoret, og som ovenikøbet har adgang til en pool, hvilket jeg er sikker på, jeg vil sætte pris på, når sommervarmen rigtigt melder sig (vi har allerede 34 grader her i det australske forår).

Trods varmen kommer jeg stadig på mine løbeture, hvor jeg efterhånden har vænnet mig til at blive mødt af et andet bybillede end det københavnske. Hvor jeg før mødte huskatte, solsorte og røde egern, møder jeg nu papegøjer, sorte svaner og tyrehajer. Jeg tror dog aldrig, at jeg nogensinde kommer til at vænne mig helt til venstrekørslen, som også er gældende både på rulletrapper og fortove.

Vores team her i Perth har allerede haft møder med flere potentielle kunder, hvor vi har demonstreret vores KMD WorkZone-løsning. Disse møder har vakt interesse, og flere har efterspurgt yderligere demonstrationer. På møderne virker det som et fællestræk, at alle synes om det, de lærer om vores løsninger, så her i Australien er der klart en god vibe omkring KMD WorkZone.

Min hidtil største oplevelse hernede var åbningen af vores nye Digital Government Centre of Excellence, som er et NEC-initiativ, der bygger på et dedikeret engagement for at revolutionere effektiviteten i den offentlige sektor ved hjælp af innovative it-løsninger. Her har KMD WorkZone fået plads som en af hovedattraktionerne og bliver stolt vist frem som en såkaldt ‘Case Management as a Service’-platform. Til åbningen fik jeg muligheden for at vise og diskutere KMD WorkZone for mange af nøglespillerne i den offentlige sektor, heriblandt Western Australia’s Minister for Innovation, Digital Economy and Emergency Services, Stephen Dawson, som det var en ære at møde.

Jeg kom hertil med et klart mål: At lande KMD WorkZone’s første australske kunde, og som det ser ud lige nu, er vi godt på vej til at nå det.

De bedste hilsner,

Mikkel Enoch