Ny portal gør ændringsønsker til KMD Opus synlige for alle

Hvis din kommune har haft ændringsønsker til en af KMD Opus ERP-løsningerne, har I måske også overvejet, om andre har de samme ønsker. Eller om vi allerede har øje på jeres ændringsønske i KMD. Derfor gør vi nu hele processen omkring ændringsønsker mere transparent.

Hvilke ændringsønsker findes der allerede til KMD Opus ERP-løsningerne, hvilke ønsker er der særlig opbakning til, og hvilke arbejder KMD allerede på? Det er nogle af de spørgsmål, I finder svar på i de nye ændringsønskeportaler til KMD Opus.

Hidtil er ændringsønsker blevet indsendt og behandlet via e-Service. Her har det sommetider været svært at gennemskue, om brugere i andre kommuner har siddet med lignede problemstillinger. Det ændrer sig nu.

"Der er mange positive aspekter i de nye ændringsønskeportaler. For eksempel hører jeg en del kunder fremhæve, at de nu kan stemme på hinandens mest aktuelle og vigtigste ønsker samt det, at ønsker er tilgængelig for kunder på tværs. Derudover kan ønsket om emner for teknisk understøttelse i KMD Opus også anvendes til at videndele ideer og tiltag i den daglige administration, og det kan andre få glæde af", siger Dorthe Johanne Skov Thomsen, som er Service Delivery Manager i KMD.

KMD Opus Økonomis kunder har taget godt imod den nye ændringsønskeportal

KMD Opus Økonomi var de første, der lancerede ændringsønskeportalen den 1. september 2022. Siden lanceringen er der kommet 99 registrerede brugere, og de har indsendt i alt 54 ændringsønsker.

Generelt har modtagelsen været overordentlig positiv. Adskillige kunder har henvendt sig direkte og rost KMD for at synliggøre ændringsønskerne. Det har blandt andet vist sig at være værdifuldt, at man på tværs af kommunerne kan se, om der er andre, der sidder med samme problemstilling.

Derudover har den nye portal gjort det mere transparent, hvilke ændringsønsker KMD arbejder på at implementere på baggrund af kundernes stemmer. Processen med stemmerne har også hjulpet os i KMD med at målrette vores udviklingsressourcer imod de tiltag, der skaber størst værdi for kunderne.

Product Management i KMD Opus Økonomi har netop udtaget 17 ændringsønsker, der i øjeblikket bliver analyseret internt med henblik på at blive implementeret fra KP115 i juni 2023.

KMD Opus Personale - det næste skud på stammen

Når kalenderen skriver 2023 lancerer KMD Opus Personale deres ændringsønskeportal som den næste KMD Opus-løsning i rækken.

"I vores arbejde med kundetilfredshed har vi særligt bemærket, at vores kunder har efterspurgt mere transparens omkring ændringsønsker. Så det glæder vi os til at komme i møde", fortæller Mia Christiansen, Product Manager Graduate hos KMD Opus Personale. 

Et af kravene til den nye portal var, at ændringsønsker fra andre kommuner skulle være tilgængelige for alle. Derudover var det vigtigt, at processen omkring ændringsønsker tillod inputgiverne selv at følge med i, om deres respektive ændringsønsker bliver overvejet og/eller implementeret.