Din ServiceDesk: Rune er it-nørd i bedste forstand

I en artikelserie zoomer vi ind på nogle af ServiceDesks medarbejdere. Vi åbner med Rune Majgård – læs om hans faglighed, systemkendskab og motivationen for at hjælpe dig og din organisation til at få fuldt udbytte af KMD Nexus i jeres travle hverdage. Læs gruppeportrættet – seriens første artikel – her.

kort om Rune

Rune Majgård, 33 år.

Arbejder fra KMD’s hovedlokation i Ballerup, bor i Virum.

Yndlingsopgave: Rune elsker at grave efter og undersøge fejl. Bedst er det selvfølgelig, at der ingen fejl er, men Runes arbejdsglæde trigges virkelig af at få lov til at undres og til at gå i dybden.

Et svagt punkt: Rune er tilbøjelig til at udskyde ting til sidste øjeblik – og så eksekverer han. Deadlines er gode.

Fritid: Cykling og slalomski er to vigtige elementer.

Måske har du talt eller skrevet med Rune Majgård, hvis du har haft spørgsmål til KMD Nexus’ ServiceDesk? 

På nogle punkter er Rune er en klassisk it-nørd med teknikken i fokus. Men han er meget bevidst om, at det er kundernes behov, der styrer. Systemmæssigt har han ’kun’ arbejdet med det, vi i dag kender som KMD Nexus, siden 2011. Derfor er Rune en slags ny – set i forhold til resten af systemkernen i ServiceDesk. De andre har været med siden 2006. Alligevel er han systemstærk som få.

Rune blev trukket ind i arbejdet med systemet bag KMD Nexus, allerede dengang han læste til datamatiker, systemet hed CaseFlow og lå hos virksomheden Avaleo. Det var en kammerat, der hentede ham ind – og det er Rune stadig glad for. 

Tidligere har Rune været en del af SUSOs tekniske team, og det har givet ham hans store viden om, hvordan platformen er skruet sammen. Tiden i motorrummet betyder, at Rune har en helt unik evne til at se sammenhænge, og det er tit vejen til at kunne løse de problemer, der opstår. 

Det betyder meget at kunne hjælpe vores kunder

Nu bruger Rune sin viden til at hjælpe, når vores kunder eller overvågningen melder om udfordringer. Relationerne til kunderne gør Rune glad. Han har en særlig forkærlighed for de kunder, der har været med hele vejen, fra før systemet blev til KMD Nexus. Og en anden forkærlighed for vores kernekunder, der bruger hele Nexus – det er tit spændende, at de også har stor systemviden. På samme måde gør det ham glad, når der kommer nye kunder til. 

Det, at kunne gøre en forskel for vores kunder, gør it-nørderiet dejligt konkret og retningsbestemt.

Når kolleger løfter i flok

Rune fortæller om betydningen af, at det tit er systemets egenkontrol, der finder frem til fejl, før vores kunder støder på dem. Det er simpelthen tilfredsstillende at kunne melde, ’Vi fandt en fejl, og vi har fikset den’. 

Men der er også situationer, hvor fejl når at ramme ude hos brugerne af KMD Nexus. I de situationer fortæller Rune om en helt særlig holdånd:

"Vi går sammen om at finde løsningen – ServiceDesk, teknikere, udviklere og produktansvarlige – hele SUSO går sammen for at finde en løsning. Det er virkelig sejt, at alle rykker sammen. Hvert team fungerer godt, men det gør vi også på tværs. Og det er forklaringen på, at vores leverancesikkerhed og oppetid er så flot." 

Din ServiceDesk – bagerst fra venstre er det Søren Nygaard, Niels Dyrnesli, Rune Majgård og Jasmin Aflatouni. Forrest fra venstre har vi Bente Edith Sørensen, Pia H. Udengaard, Stina Andersen og Sarah Lundtang. Siden er også Christina Kongstad Hald blevet en del af teamet.

Læs gruppeportrættet – seriens første artikel – her.