Kundegruppemøder er en fast tradition i KMD Sundhed og Social. Grundet Covid-19 kunne vi i år ikke mødes fysisk og derfor flyttede vi kundegruppemøderne til de virtuelle møderum. Her inviterede vi til det Virtuelle Kundegruppemøde, hvor der på 9 webinarer var fokus på ny funktionalitet, erfaringsudveksling og Tips & Tricks.

De virtuelle møderum er efterhånden hjemmebane for mange af os, og der var også en markant forskel at føle siden de første virtuelle kundegruppemøder blev gennemført i foråret 2020, hvor vi alle skulle vænne os til en ny hverdag. I efterårets omgang nåede spørgelysten og dialogen nye højder, og den virtuelle hjemmebanefordel har utvivlsomt haft en effekt. 

Vi har været ”ude” og spørge deltagerne, om hvad de synes om de forskellige aspekter af den virtuelle version af kundegruppemøderne, og om de egentlig er bedre end de fysiske? 

Rekordmange deltagere

Kundegruppemødet bestod i efteråret af 9 webinar med fokus på bl.a. Analyse og Økonomi, Støttesystemerne /Fælleskommunale løsninger og Patientoverblik. Over 250 havde tilmeldt sig de forskellige webinarer og bredt blandt deltagerne var der en oplevelse af, at webinarenes indhold var relevant i forhold til hvad fremtiden kunne bringe inden for de individuelles fagområder. Fra tre af deltagerne lyder det, at ”det er altid rart at være på forkant med hvad der kommer af nyheder, og hvad der ligger til udvikling”, ”Professionelle gennemgange og dejligt med deltagelse af pilotkommuner med fremlæggelse af deres implementeringserfaringer fx. STS - Adgangssyring og organisation/FK-infrastruktur”, og ”Det var dejligt at få præsenteret det vi skal til at igangsætte”.

Er det virtuelle kundegruppemøde at foretrække?

Størstedelen fortrækker de fysiske kundegruppemøder, på grund af mulighederne for at møde kolleger på tværs af landet. 

”Vi har mulighed for at netværke på tværs af de deltagende kommuner. Vi hører om hvilke udfordringer, der er i andre kommuner og hvordan de løser dem. Jeg kan godt lide muligheden for at dele tips,” lyder det bl.a. fra en deltager.

Overraskende nok var der dog stadigvæk over en tredjedel af deltagerne, som fortrækker den virtuelle version, da det sparer en masse i transporttid og der er mulighed for at deltage i langt flere webinarer end ellers muligt. 

Hvis du gerne vil se eller gense et webinar, har vi samlet alle optagelser på KMD Learn. Her kan du også finde flere af præsentationerne, som blev vist på webinarene.

Del dit forslag

Vi hos KMD ser frem til at tage imod jer til en ny omgang kundegruppemøder i foråret, hvor vi nok endnu engang må forvente at mødes virtuelt. Hold øje med KMD ServicePortal i løbet af foråret for ny invitation. 

Vi håber på at “se” jer alle igen. Hvis du har forslag til emner vi skal tage op, så del dem gerne her.

 

Giv dit forslag til emner her.