Din ServiceDesk: Sarah samler trådene

Siden foråret ’21 har Sarah Lundtang været leder af ServiceDesk. Et job hun nyder, fordi det handler om service, om at arbejde smart og om mennesker.

Om Sarah Lundtang

Sarah Lundtang, leder af ServiceDesk, 35 år.

Hun arbejder fra KMD’s hovedlokation i Ballerup, bor i Lyngby.

Baggrund: Sarah har læst økonomi og ledelse og arbejdet som projektleder med at implementere KMD Nexus hos en række kommuner. Derfor har hun et indgående kendskab til Nexus og de kommunale offentlige myndigheders processer og arbejdsgange.

Hvad er din yndlingsopgave?
’Det er en stor tilfredsstillelse for at få ting til at virke! At rydde sten af vejen, knuse problemer og optimere processer … Så er jeg i mit es!’

Har du et svagt punkt?
’Nogle beslutninger bliver truffet lidt for hurtigt, simpelthen fordi mit tempo er for højt. Men jeg øver mig i at sove på tingene.’

Hvordan bruger du din fritid?
’Med to små børn på to og tre år, er det dér, jeg lægger min fritid. Tit på tur i naturen, hele familien sammen.’

Coronanedlukningerne gjorde, at det først var ved vores kundekonference i maj, at Sarah stod ansigt til ansigt med jer, vores brugere og kunder, i sin rolle som afdelingsleder. ’Det var spændende – der var virkelig en god stemning, og mange fik løst sager og samtidig sat ansigter på os’, fortæller Sarah. ’Måske skal vi have vores egen breakoutsession næste år?’

Overordnet har Sarah to tilgange til sit arbejde: Én, der handler om procesfokus og klare aftaler, fordi det sikrer hurtig service af høj kvalitet. Og én, der handler om glade medarbejdere, fordi glade medarbejdere giver den bedste service, samtidig med at vi bevarer deres viden.

Sker der nyt i ServiceDesk?

’Der sker helt sikkert nyt’, smiler Sarah. ’Stille og roligt vinder nye arbejdsformer frem, hvor vi for eksempel fokuserer på at ringe vores kunder op, når det giver bedst mening’. Det gør vi, fordi vi med fem-ti minutter i telefonen tit kan få ryddet uklarheder og fejl af banen – så kan kunden komme videre med sin dag har fået en god oplevelse med ServiceDesk på vejen.

’Vi har også ændret lidt på organisationen, så vi kan give hurtigere service på servicerequests. De medarbejdere, der står for den tekniske implementering af eksempelvis nye brevskabeloner, tilslutninger af moduler og kopier af databaser, er kommet over til os. Så sker dialogen og eksekveringen hurtigst muligt’, fortæller Sarah, som glæder sig over endnu en effektivisering, der kommer vores brugere til gavn.

Det er alt sammen indblik i gode initiativer, der forbedrer samarbejdet og letter hverdagene for vores brugere og kunder – alt det, Sarah gerne vil. Samtidig er der områder, hvor hun – endnu – ikke står klar med en løsning.

’Eksempelvis støjer den tekniske løsning bag Serviceportalen. Vi er ikke i mål med at finde den gode vej, som vores kunder er tilfredse med, men vi arbejder på det. Vores brugere savner helt enkelt at få mails, når der er svar i deres sager’, fortæller hun. Det lyder så ligetil, indrømmer hun, og hun håber også, at det bliver helt ligetil. Hun skal bare finde en vej først.

Nye, spændende opgaver på den anden side af sommeren

’Vores forberedelser til at tage godt imod DIGIT-kommunerne er også en stor ting. De første kommuner går live i oktober og november. Vi står klar med ekstra hjælp når de går i drift, så de får en god opstart på Nexus’, fortæller Sarah om udsigterne for efteråret. ’Heldigvis er vi nogle rigtig gode erfaringer, fra da Morsø Kommune gik i drift, som vi bygger videre på’.

Det bliver et efterår med fuldt tryk på opgaverne. Så meget desto mere forstår Sarah at skønne på de dygtige og erfarne medarbejdere, hun har i sit team.

I nyhedsbrevet fra oktober kunne du møde vores ServiceDesk samlet, i de efterfølgende nyhedsbreve har du kunnet møde nogle af Sarahs medarbejdere – Søren Nygaard, Rune Majgård og Stina Andersen. Også på den anden side af sommeren zoomer vi ind på flere af ServiceDesks medarbejdere med små portrætter. I portrætserien kan du læse om dine hjælperes fag-fagligheder, systemkendskab, og hvad der motiverer dem til at hjælpe dig og din organisation til at få fuldt udbytte af KMD Nexus i jeres travle hverdage.

Din ServiceDesk – bagerst fra venstre er det Søren Nygaard, Niels Dyrnesli, Rune Majgård og Jasmin Aflatouni. Forrest fra venstre har vi Bente Edith Sørensen, Pia H. Udengaard, Stina Andersen og Sarah Lundtang. Siden er også Christina Kongstad Hald blevet en del af teamet.