Ung mand samtale på kontor

KMD Indkøbsanalyse

KMD Indkøbsanalyse optimerer offentlige virksomheders indkøbsprocesser ved at identificere og realisere besparelsespotentialer.

Øget indsigt

Løsningen giver et grundigt og ensartet indblik i indkøbsprocessen via detaljeret kategorisering samt omfattende fakturainformation.

Tværgående overblik

Løsningen giver et overblik over adfærden på tværs af hele organisationens indkøbere.

Dataunderstøttelse

Løsningen muliggør en dataunderstøttet tilgang, så nye gevinster synliggøres og uhensigtsmæssig adfærd hurtigt identificeres, så der kan fokuseres på en optimal indkøbsproces.

UX på nettet
Optimeret indkøbsproces

Analyser viser, at offentlige virksomheder kan spare mellem 10 og 20% ved at optimere deres indkøbsprocesser. Men for at høste gevinsterne er der behov for de rigtige digitale værktøjer til at identificere og realisere besparelsespotentialet. KMD Indkøbsanalyse er en løsning, der bl.a. anvender machine learning-teknologi og kunstig intelligens til at understøtte indkøbsafdelingen i arbejdet med at forbedre indkøbsprocessen på tværs af organisationen.

Dyk ned i detaljerne

KMD Indkøbsanalyse giver offentlige virksomheder mulighed for at systemunderstøtte en lang række processer, som en økonomiløsning ikke understøtter. Eksempelvis aftaledækning – herunder kortlægning af det totale indkøb i relevante udbudsområder – samt aftaleindgåelse – herunder udarbejdelse af kategoriprofiler, behovsanalyser, markedsanalyser og gevinstanalyser. Med KMD Indkøbsanalyse kan virksomheden også følge op på om de forventede gevinster rent faktisk realiseres, blandt andet ved at foretage effekt- og compliancemålinger til ledelsesbrug.

Automatisering af manuelle opgaver
Dataoversigt
Omfattende rapporteringsmuligheder

KMD Indkøbsanalyse stiller både prædefinerede og brugerbestemte rapporter til rådighed. Rapporterne er udviklet med input fra virksomheder, som allerede anvender KMD Indkøbsanalyse, og løsningen understøtter derfor langt de fleste rapporterings- og analysebehov, der opstår i alle faser af indkøbs- og udbudsprocessen. I de prædefinerede rapporter kan der arbejdes med filtrering af data, og analyserne kan overføres til Excel og har drill down-funktionalitet. De brugerbestemte rapporter udarbejdes på baggrund af data indlæst i løsningen og indeholder variable såsom beløb, stykmængder og antal leverandører samt analysedimensioner såsom UNSPSC, leverandør og rekvirent.

Vil du vide mere?

Jesper Bækgaard

Jesper Bækgaard

Head of Section

Send besked