Tag borgeren i hånden, når livet slår et sving

Personlig overlevering

Guider borgeren

Borgeren møder én sammenhængende selvbetjeningsløsning, der hjælper og guider hele vejen - på tværs af myndigheder og registre.

Videomøde

Inddrager pårørende

Pårørende kan hjælpe eller overtage processen gennem en digital fuldmagt.

Bank & finans

Løfter sagsbehandling

Myndighederne modtager validerede oplysninger, der sparer kontrolarbejde og støtter det faglige skøn.

Brochure

KMD Nova Vej

Ny selvbetjeningsplatform hjælper uerfarne borgere hele vejen.

Hent og læs

Pludselig står borgeren ved en skillevej i livet: Bliver skilt, skal flytte i plejebolig, oplever dødsfald i familien. En hændelse, der kræver handling, men hvilken, hvor - og hvornår?

I den sårbare situation er vores mål, at borgeren møder én samlet og tryg digital løsning. Ikke alene i kommunen, men på tværs af alle berørte myndigheder. Derfor har vi tilrettelægt et forløb, hvor borgerens oplysninger automatisk bliver hentet og delt, hvor der er brug for dem. Og hvor pårørende kan hjælpe til uden at blive lagt ned af en krævende proces.

Løsningen hedder KMD Nova Vej - og den er en ny banebrydende platform for sammenhængende selvbetjening.

Barriererne er ryddet af vejen

Sammen med Rudersdal Kommune, Udbetaling Danmark og Digitaliseringsstyrelsen har vi både skabt den nye platform og det første konkrete forløb: Overgang til livet i plejebolig. Undervejs har vi lyttet til borgere, Ældresagen, boligkontorer og mange andre. Sammen med jurister og teknikere er det også lykkedes at fjerne de formelle og tekniske barrierer, borgeren ellers har mødt.

Resultatet er, at borgeren nu kan få en hjælpsom og koordineret digital service - samlet ét sted, hvor borgeren altid ved:

  • Hvor skal jeg begynde?
  • Hvad er næste skridt - hvornår?
  • Hvad venter jeg på nu?

Den nye platform viser vejen for fremtidens sammenhængende borgerservice – ikke kun for plejeboliger, men generelt når flere myndigheder skal samarbejde om borgernes ændrede livssituation.

KMD Nova Vej – Vejen til Plejebolig betyder:

  • Borgeren møder én samlet selvbetjeningsløsning, der guider og informerer gennem hele forløbet.
  • Borgeren skal kun aflevere sine oplysninger én gang og kan udfylde flere ansøgninger i én proces. Allerede kendte oplysninger er udfyldt og valideret på forhånd.
  • Borgeren får hurtigt det fulde overblik over sin økonomi ved flytning til plejebolig.
  • Delingen af borgerens oplysninger sker sikkert med en ny digital samtykkeerklæring.
  • Pårørende bliver både inddraget og aflastet. De kan hjælpe til via digital fuldmagt, men den nye løsning kræver langt mindre af dem.
  • Myndighederne får et oplyst og valideret grundlag for sagsbehandling og afgørelser.

Vær med og sæt jeres aftryk - nu!

Vi er klar til at rulle løsningen ud i større skala. Vær med fra starten, og sæt jeres aftryk på den endelige platform ved at melde jer ind i vores innovationsfællesskab.

Vil du vide mere?

Line Sinding Skött

Line Sinding Skött

Sales and development director

Send besked