Apple udnævner KMD til uddannelsespartner

KMD Aalborg

Apple har udnævnt KMD til såkaldt Solution Expert på uddannelsesområdet - en officiel anerkendelse af, at KMD nu er en af Apples autoriserede partnere. Anerkendelsen indebærer en udvidelse af samarbejdet og de ydelser, som KMD kan tilbyde folkeskoler, gymnasier, tekniske skoler og andre uddannelsesinstitutioner.

Apple og KMD har gennem flere år samarbejdet om at levere iPads, undervisning og digital kompetenceudvikling til undervisningssektoren. Nu formaliseres og udvides samarbejdet ved at Apple udnævner KMD til officiel partner på uddannelsesområdet. Under titlen Apple Solution Expert intensiveres det i forvejen tætte samarbejde, og KMD får mulighed for at tilbyde blandt andet øget kompetenceudvikling i form af kurser tilpasset den enkelte uddannelsesinstitution.

Udnævnelsen sker i forlængelse af, at KMD har investeret målrettet i sine tekniske såvel som undervisningsfaglige kompetencer. Derfor vækker anerkendelsen naturligvis stor begejstring hos KMD.

- Vi er glade og stolte over, at Apple udvælger os til officiel partner. Det åbner nye muligheder for os i forhold til de ydelser, som vi kan tilbyde folkeskoler, tekniske skoler og andre uddannelsesinstitutioner. Som Apple-partner kan vi tilbyde mere målrettede uddannelsestilbud til de ambitiøse undervisere, der ønsker at integrere de digitale produkter i undervisningen. Vi ser frem til de nye muligheder, siger Rikke Laursen, områdedirektør i KMD.

KMD har ansat uddannede folkeskolelærere, som kan rådgive om brugen af iPads og andet udstyr i en læringsfaglig kontekst. Derudover er en række nøglemedarbejdere certificeret i Apples produkter og uddannelsestilbud, således at KMD opfylder de nyeste Apple-standarder.

KMD forventer salgsvækst
KMD omsætter årligt for et to-cifret mio.-beløb på salg af Apple-udstyr til uddannelsessektoren og forventer de kommende år at øge salget med op mod 30 pct. som følge af udnævnelsen.

- At blive anerkendt som officiel partner lyder ikke bare flot på papiret, det flytter også noget i praksis. Vi bliver nu en endnu stærkere totalleverandør, og vi får en særlig blåstempling, som jeg vurderer, vil styrke vores i forvejen gode position og give flere uddannelsesinstitutioner tryghed i valget af teknologileverandør, siger Rikke Laursen.

Det nye partnerskab blev formelt indgået i ultimo 2018.

Kontakt og yderligere information
KMD, seniorkonsulent Henrik Keller Jensen, mobil (+45) 26 36 64 17, hej@kmd.dk

KMD er den største danske it-virksomhed og udvikler og leverer software- og serviceløsninger til kommune, stats- og erhvervssegmentet i Danmark samt udvalgte segmenter i Skandinavien. KMD har over 1.500 danske og internationale kunder, herunder over 800 danske og udenlandske virksomheder. KMD-koncernen har en årlig omsætning på godt 5,6 mia. kr. og har cirka 3.200 ansatte.