Frie i Odense fremtidssikrer medlemsbetjening med KMD-system

Føniks i drift

Lønmodtagerorganisationen Frie med hovedsæde på Overgade i Odense har i dag lanceret KMDs Føniks-platform som værktøj til selvbetjening og udbetaling af dagpenge og efterløn. Over 30.000 medlemmer vil få glæde af den fremtidssikrede it-platform, som også giver Frie nye muligheder for at udvikle organisationens tjenester.

Det kan være sin sag at holde styr på kontingentopkrævning, udbetalinger og løbende servicering af 30.000 medlemmer. Men for de ansatte i lønmodtagerorganisationen Frie bliver opgaven nu lidt nemmere. Organisationen har i dag aktiveret KMD Føniks som sit nye system til medlemsbetjening, udbetaling og selvbetjening.

Fremtidssikret fundament til medlemspleje
- Vi har store forventninger til vores nye it-platform KMD Føniks, som skal hjælpe os med at udvikle vores organisation til næste niveau. Med Føniks får vi lagt et stabilt og fremtidssikret fundament under vores medlemspleje og økonomistyring. Når hverdagens administrative opgaver kommer til at køre mere automatisk og uden unødige frustrationer, kan vi bruge flere ressourcer på nye aktiviteter og udvikling af vores organisation, hvilket glæder mig meget, siger Jesper Wengel, adm. direktør i Frie.

Jesper Wengel fremhæver, at investeringen i det nye it-system blandt andet skyldes en markant udvikling i markedet for medlemsorganisationer. Medlemmerne forventer ifølge Jesper Wengel lave administrative omkostninger, gnidningsfri betjening og flere ekstratilbud.

- Vi har valgt at foretage en god og nødvendig investering nu, så vi er gearet til den fremtidige konkurrencesituation. Vi vil gerne kunne give vores medlemmer endnu flere medlemsfordele så som fyraftensmøder og kulturelle arrangementer, og det forventer jeg, at Føniks-platformen vil give os luft til, siger Jesper Wengel.

Store forventninger hos KMD
Hos KMD, som har udviklet Føniks-platformen og tilpasset den til Fries specifikke krav, er der stor glæde over idriftsættelsen af løsningen.

- Vi er meget stolte og glade over at have leveret en ny og moderne platform, som kan løse Fries daglige opgaver på effektiv og sikker vis og sikre en sund forretning. Løsningen underbygger samtidig Fries fokus på medlemmerne med enkel selvbetjening og sammenhæng i medlemsservicen. Der ligger et rigtig godt samarbejde bag lanceringen, og det vil jeg gerne sende en stor tak til Frie for, siger Mette Louise Kaagaard, direktør i KMD og fortsætter:

- Området for faglige organisationer er vigtigt for KMD. Vi har derfor de senere år investeret målrettet i at få vores nye KMD Føniks løsning i markedet. Løsningen er bygget på Microsofts Azure platform, og giver kunderne mulighed for at skalere hurtigt og bringe ny teknologi og data i spil, f.eks. chatbots og kunstig intelligens. Med Frie lancerer vi KMD Føniks som det mest fremtidssikrede, åbne og fleksible fundament i markedet for de faglige organisationer.

Kontakt og yderligere information
KMD, seniorkonsulent Henrik Keller Jensen, mobil 26 36 64 17, hej@kmd.dk
Frie, udviklingschef Karsten Winther Hansen, mobil 42 42 04 80, kwh@frie.dk

KMD er den største danske it-virksomhed og udvikler og leverer software- og serviceløsninger til kommune, stats- og erhvervssegmentet i Danmark samt udvalgte segmenter i Skandinavien. KMD har over 1.500 danske og internationale kunder, herunder over 800 danske og udenlandske virksomheder. KMD-koncernen har en årlig omsætning på godt 5,6 mia. kr. og har omkring 3.500 ansatte. KMD er ejet af Advent International og Sampension.

Om Frie
Frie er en moderne og demokratisk lønmodtagerorganisation, som tilbyder fagforening, a-kasse og lønsikring til alle, der vil være frie til at vælge selv. Frie har hovedkontor i fredede bygninger på Overgade i Odense, men har også afdelingskontorer i Aarhus og København samt en lang række mødesteder rundt i landet til betjening af organisationens ca. 30.000 medlemmer.