KMD ansætter Julia Vollertsen som ny chef for marketing, kommunikation og branding

Julia Vollertsen, chef for marketing, kommunikation og branding

Det bliver 33-årige Julia Vollertsen, der får ansvaret for KMD’s arbejde inden for marketing, kommunikation og branding. Hun kommer fra en stilling som chef for digital, kampagner og branding i erhvervsorganisationen Landbrug & Fødevarer.

Fra 1. december samler KMD afdelingerne marketing, kommunikation og branding for at styrke sin markedsposition og brand, og det bliver med 33-årige Julia Vollertsen i spidsen.

”Jeg er meget begejstret over, at det bliver Julia Vollertsen, der kommer til at stå i spidsen for denne nye afdeling. Vi ser et stort potentiale i at samle disse tre områder i KMD, og Julia bliver med sin dybe faglighed og erfaring inden for strategisk kommunikation den helt rette til at forløse det potentiale,” siger Jette Singleton, direktør for People & Culture i KMD.

Julia Vollertsen har en kandidat i medievidenskab fra Aarhus Universitet. Hun har i de seneste seks år arbejdet med digital kommunikation i erhvervsorganisationen Landbrug & Fødevarer, senest som chef for digital, kampagner og branding.

”KMD er en virksomhed med en fantastisk historik og en mindst lige så spændende fremtid både herhjemme og internationalt. Med udvikling af IT- og softwareløsninger i verdensklasse er der grundlag for en helt unik kommunikationsopgave, som jeg glæder mig til at kaste mig over sammen med de dygtige medarbejdere i de tre afdelinger,” siger Julia Vollertsen.

Særligt ser Julia Vollertsen frem til at aktivere alle kommunikationskræfterne om KMD’s ambitioner for fremtiden.

“KMD er en virksomhed, der gennem innovation, digitalisering og intelligent brug af teknologi kan og vil bidrage til mange vigtige udfordringer i vores samfund. Det har vi nu endnu bedre forudsætninger for at udbrede fortællingen om, da vi har samlet alle vores kommunikations- og brandingkræfter i én afdeling. Udover at være en af de førende leverandører af IT og software-løsninger, så er det mit indtryk, at KMD er lige så ambitiøse på deres interne kultur, som de er for deres forretning. Diversitet, trivsel og udvikling er i højsædet, og det er områder, som står mit hjerte nært,” siger Julia Vollertsen.

Kontakt KMD's presseafdeling

Portræt af Kristoffer Østergaard Kristensen, Pressechef, KMD

Kristoffer Østergaard Kristensen

Pressechef