KMD’s samarbejde med COPENHELL går endnu en oktav op

Et umage par kan fejre treårsdag. COPENHELL og KMD - to mastodonter inden for henholdsvis metalmusik og it - udvider samarbejdet. Til sommerens Copenhell stiller KMD udstyr til rådighed i Smadreland, og under hele festivalen kan man spille de til lejligheden programmerede KMD Game Jam for COPENHELL @ITU computerspil. KMD bliver nu også den officielle opladningspartner gennem den kendte opladningsservice fra Volt, så alle festivalgæsterne ikke behøver at gå ned på udstyr, når musikken spiller. For KMD er omdrejningspunktet for samarbejdet nye og utraditionelle veje til at nå et publikum, der studerer eller arbejder inden for it, og som kunne tænkes at ville arbejde for it-virksomheden.

Danmarks største rock- og metalfestival, COPENHELL, fortsætter på tredje år samarbejdet med den danske it-koncern KMD.

- Selv om det umiddelbart kan virke besynderligt, at en it-koncern som KMD har etableret et samarbejde med en rock- og metalfestival, så giver det fin mening for os. Vi har en del metal-fans blandt medarbejderne, som gennem interne konkurrencer har mulighed for at være en del af festivalen, og så er der en god rekrutteringsmæssig dimension. Vi har naturligvis en række mere eller mindre traditionelle metoder til at tiltrække nye talenter, og så er der så et samarbejde som det med COPENHELL, som er ret meget ved siden af det normale inden for vores branche. Vi ved, at mange, der arbejder med it også godt kan lide metal. Vores engagement i COPENHELL giver os mulighed for at komme i dialog med dem på en anderledes og mindre formel scene, fortæller Peter Albrechtsen, HR-direktør i KMD.

Udover at stille brugt it-udstyr til rådighed i Smadreland, så lancerede KMD sidste år specialprogrammerede Copenhell computerspil, som alle festivaldeltagerne kunne spille under festivalen. Spillene bliver til under KMD Game Jam for COPENHELL @ITU, der er et to-døgnstræf arrangeret af KMD, COPENHELL og IT-universitet, hvor it-udviklere og andre spil-interesserede studerende skal konkurrere om at udvikle metal-computerspil.

Hos COPENHELL er man glade for samarbejdet med KMD.

- Det er superfedt at have KMD som partner på COPENHELL. Man tænker umiddelbart ikke dem som en naturlig del af vores HELVEDES-fest, men igennem de sidste tre år er samarbejdet med KMD faktisk kun vokset. Med KMD Game Jam for COPENHELL @ITU har KMD fundet en super formel, hvor de i samarbejde med unge danske it-talenter, designer computerspil til COPENHELL. Spil, som ikke kan opleves andre steder end på COPENHELL. Samarbejdet med KMD betyder, at både de studerende, KMD og ikke mindst festivalgæsterne, får en endnu federe oplevelse på COPENHELL. Vi glæder os rigtig meget til endnu et år med KMD ombord, siger Jeppe Nissen, direktør i COPENHELL.

Ingen skal gå ned på udstyr

Under festivalen tilbyder Volt gratis opladningsservice til gæsterne, så de ikke behøver at bekymre sig om manglende strøm på mobilen. Som noget nyt har de fået selskab af KMD, som er officiel partner på de bærbare opladere fra Volt.

- Vi har set det som helt oplagt at teame op med en innovativ samarbejdspartner og digital gigant som KMD, når det handler om at holde gæsterne i luften mobilt. Vi har begge teknologi som arbejdsfelt, og vi arbejder begge på, at festivalgæsterne kan få en så god og fed festival som muligt, siger festivalansvarlig Frederik Due Jensen fra Volt.
Årets COPENHELL afholdes d. 21. - 23. juni.

Om COPENHELL

COPENHELL er Danmarks største rock- og metalfestival, som siden begyndelsen i 2010 hvert år har samlet tusindvis af metalfans fra både ind- og udland i København. Efter kun otte år på banen er COPENHELL blevet en tradition for mange metalfans. Refshaleøen danner rammerne om de tre dages helvede på jord, og de rå, industrielle omgivelser står som perfekt baggrund til det brutale decibel-bombardement fra COPENHELLs i alt tre scener. I 2018 har COPENHELL mere end 40 bands på programmet - bl.a. Ozzy Osbourne, Alice In Chains, Ghost og Deftones. Se mere på www.copenhell.dk

Om KMD og Copenhell 2018

På årets COPENHELL kan man primært møde KMD på tre områder.
_KMD leverer udtjent pc-udstyr til Smadreland. Gæsterne hamrer udstyret itu og kan den vej smadre sig frem til Copenhell billetter til 2019, der er gemt inden i udstyret.

_KMD Game Jam for COPENHELL @ITU, der er et to-døgnstræf arrangeret af KMD, COPENHELL og IT-universitet, hvor it-udviklere og andre spil-interesserede skal konkurrere om at udvikle metal-computerspil. Det er ingen krav til spillet andet end, at det skal "eksemplificere metal" og være et multiplayer-spil, hvor der kan være op til fire spillere. Herudover skal det være i arkade-stilen, der skal kunne afvikles på en mobil arkade-konsol, som gæsterne til COPENHELL 2018 får mulighed for at spille på.

_VOLT tilbyder gratis mobil opladningsservice til gæsterne på COPENHELL. KMD er officiel partner på de bærbare opladere fra Volt. Opladningsservicen kan bookes på getvolt.dk/copenhell.

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed, og hovedparten af KMD's forretning udspringer af egen softwareudvikling. KMD udvikler og leverer software- og serviceløsninger til kommune-, stats- og erhvervssegmentet i Danmark. Herudover har KMD-koncernen dattervirksomheder i Norge, Sverige, Finland og Polen. KMD's systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser, og hvert år beregner og udbetaler KMD's softwaresystemer knap 400 mia. kr. Det svarer til cirka end 20% af Danmarks BNP. KMD's softwaresystemer håndterer også så forskellige områder som it-understøttelse af folkeskolen og forsyningsvirksomheder samt afholdelse af folketingsvalg i Danmark. KMD-koncernen har en årlig omsætning på godt 5,6 mia. kr. og har omkring 3.500 ansatte. KMD er ejet af Advent International og Sampension. Læs mere på www.kmd.dk

KMD, kommunikationschef Christoffer Hellmann, mobil (+45) 25 29 17 84, che@kmd.dk