Odense er vært for KMD Cup 2020

Fredag d. 10. januar danner Jyske Bank Arena i Odense rammerne for KMD Cup 2020, som er landets mest prestigefyldte og stjernespækkede indendørsstævne.

Odense Boldklub er på hjemmebane, og de får selskab af AGF, Brøndby IF, AaB samt et hold bestående af spillere fra OB’s klubsamarbejde, Øens Hold. Hele stævnet bliver sendt live på TV3+.

Fredag d. 10. januar løber KMD Cup 2020 af stablen, og her står OB klar til at byde velkommen i Jyske Bank Arena, hvor det traditionsrige indendørsstævne sparkes i gang.

”Vi ser fra OB’s side meget frem til at kunne byde indenfor til KMD Cup 2020. De forrige stævner har været både underholdende og sportsligt stærke med slagkraftige hold fra de deltagende klubber. Vi lægger os naturligvis i selen for at kunne skabe nogle festlige rammer for stævnet og ser frem til en stor aften i fodboldens tegn”, fortæller Jack Jørgensen, kommerciel chef i OB.

De deltagende klubber til KMD Cup 2020 er AGF, Brøndby IF, AaB, OB og et spændende hold, som består af spillere fra OB’s klubsamarbejde, Øens Hold. Det er sammensat af spillere fra de syv bedst rangerede seniorhold på Fyn: Boldklubben Marienlyst, Dalum IF, Middelfart MG&BK, Næsby BK, Otterup B&IK, SFB-Oure FA og Tarup/Paarup IF.

KMD fortsætter som partner

En af landets største it-virksomheder, KMD, fortsætter med at lægge navn til stævnet og er en del af holdet bag planlægningen af arrangementet.

”Vi har i løbet af de sidste par år udvidet vores forretning inden for sport og data, og vi har i dag samarbejder med flere Superligaklubber om brugen af data både i sportslige såvel som kommercielle sammenhænge. KMD Cup er for os en fin mulighed for at vise vores tilstedeværelse på området og benytte lejligheden til at fortælle om potentialerne inden for brugen af data for at optimere præstationerne. Vi synes også, at stævnet har vist sig at være et rigtig fint indslag i en ellers fodboldstille periode i Danmark. Og det vil vi gerne bakke op om”, siger Christian Binggeli-Winter, direktør for data og analyse i KMD.

Fakta om KMD Cup 2020

• KMD Cup 2020 afvikles fredag den 10. januar i Jyske Bank Arena i Odense. Dørene åbnes kl. 17.
  • Billetterne til bliver sat til salg fra mandag d. 11. november og kan købes via klubbernes normale billetudbydere.
  • Billetterne koster 150,- for voksne og 100,- for børn. Billetterne er unummererede. Fans fra de fire Superliga-klubber vil få tildelt hver deres sektion i Jyske Bank Arena.

Fakta om Odense Boldklub

OB er stiftet i 1887 og er en af Danmarks ældste fodboldklubber. Tre mesterskaber og fem pokaltitler er det blevet til, mens de også har gjort sig bemærket internationalt. Således formåede fynboerne i 1994 at slå fodboldgiganterne fra Real Madrid ud af den daværende UEFA Cup efter en meriterende 2-0 sejr på Santiago Bernabéu. Dette er også kendt som ”Miraklet i Madrid”.

Fakta om Øens Hold

Øens Hold blev startet i 2003 og er i dag solidt forankret i det fynske med hele 109 fynske fodboldklubber som samarbejdspartnere. Det gavner dels talentudviklingen på Fyn og har ligeledes til formål at levere store fodboldoplevelser til de fynske børn – både på Nature Energy Park og lokalt.

Fakta om KMD

KMD er den største danske it-virksomhed og udvikler og leverer software- og serviceløsninger til kommune-, stats- og erhvervssegmentet i Danmark samt udvalgte segmenter i Skandinavien. KMD-koncernen har dattervirksomheder i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Polen. KMD har over 1.500 danske og internationale kunder fra den offentlige og private sektor, heraf cirka 800 danske og udenlandske virksomheder. KMD-koncernen har en årlig omsætning på omkring 5,3 mia. kr. og har cirka 3.200 ansatte. KMD er et datterselskab af NEC Corporation, der er globalt førende inden for integration af it- og netværksteknologier. Læs mere på www.kmd.dk.om KMD

Kontaktinfo

OB, medieansvarlig Thomas Joseph Bansø, telefon (+45) 2728 6074, tjba@ob.dk