KMD lander Energi Ikast som forsyningskunde på grøn afregningsløsning

Med forretningsområdet energi og forsyning som en strategisk prioritet har it-virksomheden KMD succes med at bringe nye kunder i butikken. Senest har Energi Ikast underskrevet kontrakt med KMD vedrørende KMD Easy Energy, en moderne Software-as-a-Service afregningsløsning som er skræddersyet til energi og forsynings-sektoren.

Ved indgangen til marts 2022 er der gang i kedlerne i KMD's energi- og forsyningsforretning. Energi Ikast har netop indgået aftale om løsningen KMD Easy Energy.

Struer Energi er netop gået live med den samme løsning, og Langeland Elforsyning - også kendt som Østrøm - er i proces med migrering og overgår endeligt til løsningen til sommer.

Forsyningskunderne ser store potentialer i afregningsløsningen fra KMD.

"Vi har vurderet, at tiden var moden til at skifte det eksisterende afregningssystem med et mere tidssvarende afregningssystem, som i højere grad kan understøtte vores samlede forretning. Det har været vigtigt for os, at KMD er en tydelig og seriøs leverandør af software, som kan tilbyde en række services, som kan forbedre og effektivisere vores kundeafregning og kundehåndtering," udtaler Jørgen Mosegaard, Adm. Direktør fra Energi Ikast og peger samtidig på, at Energi Ikast ser frem til et godt samarbejde med KMD's dygtige medarbejdere.

Stigende efterspørgsel på energiområdet

Hos KMD mærker man den stigende efterspørgsel efter stærkt datadrevne softwareløsninger, som understøtter forsyningsvirksomhedernes ambition om en fremtidig effektiv grøn omstilling. Dette bekræfter og underbygger KMD`s strategiske satsning på energi og forsyningssektoren.

Med KMD som partner, får Energi Ikast ikke kun en pakke med solide løsninger og it-kompetencer inden for energisektoren, men derimod også en stabil og fremtidssikret leverandør på markedet med den japanske teknologikoncern NEC i ryggen.

"Når vi lykkedes med at bringe nye toneangivende kunder som Energi Ikast ind i forretningen, så vidner det om, at KMD har opnået en særdeles solid position som leverandør af løsninger til energi- og forsyningssektoren," siger Thomas Jensen, som er salgsdirektør på energiområdet hos KMD og fortsætter:

"Der er efterhånden ikke noget selskab, som ikke ønsker grøn omstilling, vedvarende energi og en grundlæggende bæredygtig omstilling. Men for at nå derhen, kræver det, vi i fællesskab skal identificere og anvende den datadrevne indsigt til at træffe de rigtige beslutninger i forhold til infrastruktur og investeringer. Derfor oplever vi lige i disse år, at efterspørgslen på vores softwareløsninger helt generelt er stigende".

KMD er en af de største danske it-virksomheder, der udvikler og leverer software- og serviceløsninger til kommune-, stats- og erhvervssegmentet i Danmark samt udvalgte segmenter i Skandinavien. KMD-koncernen har datterselskaber i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Polen. KMD har over 1.500 danske og internationale kunder fra den offentlige og private sektor, hvoraf cirka 800 er danske og udenlandske virksomheder. KMD-koncernen har en årlig omsætning på omkring 4,8 mia. kr. og mere end 3.000 ansatte. KMD er et datterselskab af NEC Corporation, en førende global virksomhed inden for integration af it- og netværksteknologier. Læs mere på https://www.kmd.dk