KMD WorkZone Interact

Kvinde holder telefon ved skrivebord

Ny dialogplatform fra KMD giver magten over automatiseringen tilbage til kunderne.

Når man vil automatisere administrative processer effektivt, er den digitale dialog mellem systemer og mennesker afgørende. I dag kan man modellere digitale processer i mange it-løsninger, men kommunikation og interaktion er ofte ikke digitaliseret. Det giver ekstra manuel behandling, når man vil benytte data i de digitale processer.

KMD er nu klar med en ny dialogplatform, der understøtter interaktionen mellem mennesker og systemer på en ny og effektiv måde.

Den nye platform, KMD WorkZone Interact, har fokus på, at organisationen selv kan udvikle og implementere både den personvendte dialog og den tekniske integration. Det gør, at platformen i den grad kan bidrage til at øge hastigheden på den digitale transformation i organisationen. Faktisk er det ingen overdrivelse at kalde det reel empowerment.

Automatiske processer fra A til Z

WorkZone Interact er et vigtigt element i KMD’s samlede ECM strategi, både på det offentlige og det private marked. Kombineret med WorkZone ECM kan kunderne selv etablere samlede digitale processer fra A til Z: Lige fra den indledende interaktion i en digital selvbetjeningsløsning, over behandling og lagring af data i overensstemmelse med GDPR, til hel eller delvis automatisering af behandlingsprocessen.

WorkZone Interact er en del af WorkZone ECM-platformen, men kan også benyttes i samspil med andre applikationer. For eksempel kan man integrere digitale dialoger og levere dialogresponsen i flere forskellige dataformater, også til systemer, der udstiller funktionalitet i web-services.

Norge har gjort forarbejdet

KMD WorkZone Interact er en ny platform i KMD og i Danmark, men den er baseret på moden teknologi fra norske ACOS. ACOS har leveret dialogværktøjer til flere end 150 norske virksomheder og myndigheder, og det har bidraget markant til den digitale transformation af den norske offentlige sektor.

Takket være KMD’s tætte samarbejde med ACOC kan danske organisationer nu høste frugterne af det norske arbejde med digitale dialoger. Det sker gennem den indbyggede delingstjeneste, hvor danske kunder frit kan hente et stort antal udviklede dialoger og bruge dem som grundlag for at udvikle egne dialoger. Eller blot som inspireration og få stillet nysgerrigheden.

KMD og ACOS har en ambition om at styrke erfaringsudvekslingen. Det vil ske både gennem deling af dialoger og ved at etablere og udvikle forskellige community faciliteter, som kunder kan få glæde af på tværs af landegrænser.

Avancerede interaktionsflow og integrationsmuligheder

I KMD WorkZone Interact er der lagt stor vægt på at gøre det enkelt at udvikle dialoger – så kunderne kan selv, også uden front-end udviklere.

Der er standardintegrationer til eksempelvis NemID og til betalings- og korttjenester, som kunderne nemt kan inkludere i deres dialoger.

Men der er dialoger, der kræver mere.

Derfor rummer løsningen også værktøjer til at etablere adgang til datakilder og web-services, skabe fuld kontrol over dialogens udseende og mulighed for at etablere mere avancerede forløb. Her kan forskellige dialoger defineres i et regelstyret flow, hvor der bliver overført værdier mellem dialogerne.

I den mere avancerede ende kan man integrere til en vilkårlig datakilde eller en vilkårlig applikation, som udstiller funktionalitet i en webservice. Det kræver ikke udvikling at etablere integration til disse services – det kan konfigureres som en del af dialogdesignet.

Skal dialogen foregå på borger.dk eller virk.dk, kan den sættes op til at overholde de to tjenesters designkrav.

Benyt tjenesten eller drift selv

Kundene vælger selv, om de vil benytte KMD WorkZone Interact som en hostet løsning hos KMD, eller om de foretrækker at hoste den eget miljø.

Yderligere information, spørgsmål eller aftale om demonstration

Henrik Fedder
hfe@kmd.dk