KMD Payroll Cloud udvides med Self-Service modul

Hånd bruger tablet

KMD har lyttet til den store efterspørgsel på selv at udføre simple opgaver i KMD Payroll Cloud. Vi kalder den nye løsning KMD Payroll Cloud Self-Service.

Vi hører det tit: ”Jamen, kan jeg ikke selv oprette en lønart i KMD Payroll Cloud?”.

Svaret har indtil nu været: ”Nej”.

Der er nedsat en arbejdsgruppe, der skal undersøge, hvordan du som kunde kan kopiere en lønart, en pensionstype eller lignende. Der skal udvikles nye skærmbilleder, der med få felter gør det muligt at udføre disse opgaver. Vi kalder den nye løsning KMD Payroll Cloud Self-Service.

Den endelige løsning er ikke på plads, men vi forventer, at det i 2021/2022 bliver muligt at udføre simple konfigureringsopgaver som kunde.

Hidtil har det kun været KMD, der kunne udføre konfigureringsopgaver, og årsagen skal findes i at KMD foretager alle opgraderinger, pålægning af SAP pakker, KMD pakker, SAP noter med mere. For at dette kan lade sig gøre på en optimal måde, og inden for for en kort testperiode, har det været nødvendigt med en stram styring af hver kundes system. Det er her, KMD vil løsne op, så du som kunde eksempelvis kan kopiere en lønart.

Som cloud kunde skal du kunne fokusere på lønprocessen og ikke på perifære SAP tekniske opgaver. Det er lykkedes med opgavefordelingen, hvor KMD har ansvar for stort set alt andet end lønafviklingen. Men fremover bliver der åbnet for flere af de SAP tekniske opgaver i det nye Self-Service modul.

Vi håber, I vil tage godt imod dette nye tiltag.

Alle nuværende kunder på KMD Payroll Cloud vil automatisk få denne mulighed når løsning er klar.

Læs mere om KMD Payroll Cloud

KMD Payroll Cloud er en SAP-baseret løsning til Danmark, Norge og Sverige. Løsningen opdateres automatisk og kan integreres i ethvert it-miljø.

Læs mere om mulighederne her